L’estudiantat del Màster de la Pau de l’UJI viatja a Gernika per participar en les Jornades de Cultura i Pau

25/04/2019 | SCP

L’estudiantat del Màster Universitari d’Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de la Universitat Jaume I ha realitzat un viatge d’estudis a la localitat biscaïna de Gernika-Lumo per participar en les XXIX Jornades de Cultura i Pau «La xarxa del món, generant alternatives al poder transnacional» que s’han celebrat durant la primera quinzena d’abril, coordinades per la Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau en col·laboració amb el Centre d’Investigació per a la Pau Gernika Gogoratuz.

La presidenta del Transnational Institute, Susan George, ha obert la primera sessió de les jornades amb una ponència sobre «El poder polític del sector privat». A continuació, Olivia Marcela Zúñiga Cáceres, diputada del partit Libertad y Refundación Libre d’Hondures, ha parlat sobre «La defensa del territori i la lluita del poble lenca davant del megaprojecte hidroelèctric Agua Zarca a Hondures». Per finalitzar, s’han presentat els documentals del projecte «Recuperant experiències comunitàries de Solasaldian».

En la segona jornada, Miguel Espinosa de la Universitat de Tolima (Colòmbia) ha impartit la conferència «Enfocaments crítics des de la geografia política». Teresa Cunha, de la Universitat de Coimbra (Portugal), CODESRIA i el Centre d'Estudis Africans de la Universitat Eduardo Mondlane (Moçambic) ha parlat sobre una «Mirada crítica del feminisme a les epistemologies del sud. La línia abissal». Per últim, ha intervingut Daniel Nina, professor d’Administració d’Empreses de la Universitat de Puerto Rico, amb la ponència «Respostes i resistències a la colonialitat del poder: qui és el subjecte de la història avui?».

A més de participar en les jornades culturals, l’alumnat del màster, procedent de països com França, Alemanya, el Japó, Corea del Sud, Haití, Israel, Síria, Barbados, Colòmbia, Romania, Kenya, Mèxic i els Estats Units ha realitzat distintes visites turístiques per San Juan de Gaztelugatxe, Bermeo, Mundaka, Bilbao, Vitòria i la reserva natural d’Urdaibai.