Adrián Cano: «L’estalvi en manteniment dels vehicles elèctrics és del 40-50%»

09/04/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Adrián Cano Cabañero, del Grup GSG España, ha assegurat que a més de l’estalvi energètic i el benefici mediambiental que comporta l’ús de vehicles elèctrics, els usuaris i usuàries poden estalviar-se al voltant d’un 40-50% en el cost del manteniment. Cano ha obert la jornada tècnica sobre els vehicles elèctrics i el seu impacte en la mobilitat sostenible, organitzada per SGS amb la col·laboració del Màster Universitari en Eficiència Energètica i Sostenibilitat i l’empresa Marzá a l’UJI.

Durant la seua exposició, el project manager d'Energia i Sostenibilitat en SGS ha explicat que la diferència del nombre de peces entres ambdós vehicles (1.400 combustió / 210 elèctric), ja que el segon no inclou peces com caixa de canvis, embragatge, filtres (llevat del d’aire acondicionat), corretjes de distribució o tubs d’escapament, facilita el seu manteniment i alhora «el fa més econòmic per al propietari».  

Cano ha indicat que, segons les previsions, en 2050, el 70% de la població viurà en ciutats i que, atès que actualment la mitjana de kilòmetres diaris que es realitzen és de 37,5, les prestacions que ofereix un vehicle elèctric són idònies per aquest entorn, a l’espera que es desenvolupen les bateries per aconseguir major autonomia de quilometratge i ampliar la xarxa de punts de recàrrega.

A més a més, ha parlat de dos estudis que avalarien l’ús del vehicle elèctric, especialment en les ciutats. El primer seria el realitzat pel Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, sobre la concentració de partícules tòxiques en l’aire (l’anomenada «pol·lució») i que situa a la major part de les ciutats espanyoles per damunt del límit aconsellable, 50 mg. El segon, realitzat per Ecologistes en Acció, assegura que l’Estat s’estalviaria un 3,5% del PIB en despesa sanitària per les malalties associades, uns 38.000 milions d’euros.

El project manager d'Energia i Sostenibilitat en SGS ha indicat que, no obstant les baixes quotes de mercat d’avui en dia, existeixen factors que afavoreixen la implantació d’aquest tipus de vehicles, com els plans estratègics (desenvolupats per exemple en la Comunitat Valenciana per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial), les polítiques estatals, el desenvolupament tecnològic o el compromís dels principals fabricants.

Cano ha assegurat que els avantatges d’aquest tipus de vehicles són innegables: augmenten l’eficiència energètica, integren energies renovables, redueixen les emissions de CO2, milloren la qualitat de l’aire i redueixen el soroll i ofereixen noves oportunitats de negoci per al sector industrial, però han d’anar acompanyades d’una renovació del model energètic «perquè no tindria sentit que l’energia elèctrica que s’usara per a recarregar els vehicles vinguera de fonts energètiques no renovables com el petroli».

Per últim, ha enumerat algunes de les barreres que frenen encara el consumidor a l’hora d’adquirir aquest tipus de vehicles com l’autonomia, el temps de recàrrega, l’absència de soroll, l’impacte en la xarxa elèctrica, el cost d’adquisició, l’ansietat per l’autonomia, l’accés a la recàrrega o l’augment del preu de l’electricitat. A continuació, un representant comercial de Marzá ha realitzat una breu explicació d’un dels seus models elèctrics i els participants han pogut veure dos dels models en el mateix campus.

Notícia À Punt

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions