L'UJI i Fisabio aproven les bases del primer programa d'ajudes a la recerca i la innovació sanitàries a Castelló

05/04/2019 | SCP

Representants de la Universitat Jaume I de Castelló i la Fundació per al Foment de la Recerca Sanitària i Biomèdica a la Comunitat Valenciana (Fisabio) s'han reunit per a aprovar les bases de la convocatòria 2019 del programa UJISABIO. Aquestes ajudes, encaminades a l'impuls regional de la recerca i la innovació sanitàries, es dirigeixen concretament al personal sanitari dels departaments de salut de Castelló, La Plana i Vinaròs.

L'objectiu és finançar la convocatòria d'ajudes en el present any per a projectes de recerca a desenvolupar de forma conjunta entre UJI i Fisabio amb un import total de 42.000 euros, distribuïts en un màxim de 10 projectes, finançats al 50% entre ambdues entitats.

En la reunió van participar Jesús Lancis Sáez, vicerector de Recerca i Transferència; David Cabedo Semper, vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria; Ismael Rodrigo Martínez, director de l'Oficina de Cooperació en Recerca i Desenvolupament Tecnològic, i César Viúdez Beltrán, tècnic de la mateixa oficina.

Per part de la Fundació Fisabio, on va tenir lloc la reunió, han participat el seu director gerent, José Antonio Manrique Martorell; juntament amb Patricia Fernández, assistent de direcció; Juana Ferrús Pérez, responsable de l'àrea de projectes competitius, i María Prada, responsable de l'àrea d'innovació.

UJISABIO concedeix ajudes per a accions preparatòries de suport a l'exploració i la formulació de futurs projectes de recerca i d'innovació coordinada entre investigadors de l'UJI i de la Fundació Fisabio.

El programa comprendrà diverses actuacions, com la recollida d'interessos i demandes de col·laboració en R+D+i dels investigadors d'organització; la identificació d'investigadors d'una entitat que puguen satisfer els interessos manifestats per investigadors de l'altra i la posada en contacte de tots dos; o el desenvolupament d'un portal conjunt en Internet per a promocionar i gestionar el programa de col·laboració.

Pròximament es realitzaran 4 sessions informatives del programa a l'Hospital General Universitari de Castelló (17 d'abril), l'Hospital de Vinaròs (7 de maig), l'Hospital de la Plana (8 de maig) i a l'UJI. El 13 de juny, a més, tindrà lloc una jornada de presentació de la convocatòria a l'Hospital General Universitari de Castelló.