L’UJI presenta els Campionats d’Espanya Universitaris que portaran al campus castellonenc les modalitats de futbol, atletisme i taekwondo La cita reunirà més 4.200 atletes en 25 modalitats que es distribuiran entre les set universitats públiques i privades valencianes

09/04/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat els Campionats d’Espanya Universitaris que comptaran amb la participació de més de 4.200 atletes en 25 modalitats que es distribuiran entre les set universitats públiques i privades valencianes. El campus de l’UJI acollirà del 3 al 10 de maig les modalitats de futbol, atletisme i taekwondo i, com a novetat, cal destacar que per primera vegada el futbol femení es jugarà en modalitat de futbol 11.

L’acte de presentació ha comptat amb l’assistència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la directora general d’Universitats de la Conselleria d’Educació, Investigació i Esport, Josefina Bueno; el regidor d’Educació i Esports de Castelló, Enric Porcar; el responsable de projectes de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Miguel Gómez; el vicerector de Campus i Vida Saludable de l’UJI, Rafael Mayo; el director del Servei d’Esports, Carlos Hernando, i l’esportista de l’UJI i banderera, Carmen Ramos.

La rectora ha afirmat que «la Universitat i la vida no poden entendre’s sense l’esport», posant de relleu els grans beneficis per a la salut física i emocional que té la pràctica esportiva quotidiana. Per aquest motiu, Eva Alcón ha destacat l’aposta de la Universitat per la promoció de l’esport com «element fonamental en la formació integral de l’estudiantat». En aquest sentit, també ha subratllat la importància de promoure el valor de l’esforç entre la comunitat universitària, «un valor comú a la vida acadèmica i esportiva que a l’UJI volem transmetre a l’estudiantat, al personal i al conjunt de la societat», ha apuntat.

En aquesta línia, Josefina Bueno també ha destacat la gran aportació que suposa integrar la pràctica esportiva en la formació universitària, destacant el treball en equip per a «invisibilitzar els protagonismes i aconseguir assoliments col·lectius». A més, pel que fa a la modalitat de futbol 11 femení ha afirmat que «l’esport universitari femení ha de continuar sent una realitat i ha d’estar a la mateixa altura que l’esport practicat pels companys masculins, forma part del treball que es fa des de les universitats per la igualtat».

Per la seua part, Juan Miguel Gómez, ha assenyalat la importància que atorga la Fundació Trinidad Alfonso al treball de les universitats, per la qual cosa sempre han impulsat projectes conjunts. Així, ha apuntat que «l’organització d’aquests campionats ha sigut un repte fantàstic que no s’ha fet mai i que esperem que es replique i continue a altres comunitats. Estem satisfets i il·lusionats i volem continuar fent coses amb les universitats perquè en anys futurs quan es pense en esport universitari es pense en la Comunitat Valenciana».

Finalment, Enric Porcar ha manifestat el goig de poder col·laborar en una iniciativa com aquesta amb l’UJI i ha agraït a totes les entitats que fan possible «portar el Campionat d’Espanya Universitari al territori valencià, perquè no és fàcil. Quan se sumen esforços podem fer coses tan potents com aquest campionat».

Més informació: https://www.ceuscv2019.com/

Fotografies | Vídeo de la presentació (YouTube)

Notícia publicada en Facebook | Twitter | Instagram | YouTube