L’equip de l’UJI Santi’s Team inicia la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives La Lliga es disputa del 8 a l’11 d’abril a la Universitat Abat Oliba CEU de Barcelona

08/04/2019 | SCP

L’equip de la Universitat Jaume I Santi’s Team participa aquesta setmana a la Lliga de Debat Universitària 2019 organitzada per la Xarxa Vives i que es disputarà del 8 a l’11 d’abril a la  Universitat Abat Oliba CEU de Barcelona. En aquesta edició, el campionat compta amb la participació de 16 universitats de Catalunya, el País Valencià i Andorra reunides en la Xarxa Vives d’universitats.

L’equip Santi’s Team, format per Mar Polo, Sana Taybi, Florentina Cristina, Imanol Igual, Rania Achouak, Sergi Ortega, Inés Garcelán i Àngel Miralles participa en representació de la Universitat Jaume I de Castelló després d’haver guanyat la Lliga de Debat Universitària UJI.

La presentació i sorteig d’equips ha tingut lloc a les 11.30 hores i el primer torn de debats de la fase eliminatòria s’ha iniciat a les 12.45 hores, fase que continuarà fins al dimecres 10. Seguidament, les semifinals es duran a terme el dijous 11 a les 9 hores on participarà l’equip millor classificat de cada grup. Per últim, la final serà a les 16 hores amb els dos millors equips de la ronda anterior.

En la fase eliminatòria, l’equip de la Universitat Jaume I competirà en el Grup A davant els equips de la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València i la Universitat Pompeu Fabra.

El tema de l’actual edició és «S’hauria de legalitzar la gestació subrogada?» escollit pels participants de la Lliga de Debat Universitària 2018. Actualment la gestació subrogada suposa una matèria cada vegada més present als debats socials i polítics del país. La legalització en alguns països com Austràlia, els Estats Units d’Amèrica, l’Índia o el Regne Unit entre d’altres suposa un assumpte de reflexió moral molt important.

L’objectiu de la Lliga de Debat és fomentar l’ús de la paraula mitjançant un enfrontament dialèctic. D’aquesta manera s’avaluarà el grau de solidesa que aporta la tesi de cada equip, la qualitat de cada discurs, el domini que han adquirit sobre el tema tractat així com la posada en escena, entre altres competències exigides. La Xarxa Vives compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d’Andorra així com de diverses entitats que hi participen.