10/04/2019 | SCP

L’equip de la Universitat Jaume I Santi’s Team ha iniciat la seua participació en la Lliga de Debat Universitària 2019 amb dos victòries en els debats contra la Universitat Politècnica de València i la Universitat de València.

L’equip de l’UJI, format per Mar Polo, Sana Taybi, Florentina Cristina, Imanol Igual, Rania Achouak, Sergi Ortega, Inés Garcelán i Àngel Miralles, s’enfrontarà demà dimecres 10 d’abril a les 16 hores contra la Universitat Pompeu Fabra, en el que serà el debat decisiu per tal d’aconseguir la classificació per a la semifinal.

La Lliga de Debat Universitària 2019, organitzada per la Xarxa Vives, es disputa fins l’11 d’abril a la Universitat Abat Oliba CEU de Barcelona. En aquesta edició, el campionat compta amb la participació de 16 universitats de Catalunya, el País Valencià i Andorra reunides en la Xarxa Vives d’universitats.

El tema de l’actual edició és «S’hauria de legalitzar la gestació subrogada?» escollit pels participants de la Lliga de Debat Universitària 2018. Actualment la gestació subrogada suposa una matèria cada vegada més present als debats socials i polítics del país. La legalització en alguns països com Austràlia, els Estats Units d’Amèrica, l’Índia o el Regne Unit entre d’altres suposa un assumpte de reflexió moral molt important.

L’objectiu de la Lliga de Debat és fomentar l’ús de la paraula mitjançant un enfrontament dialèctic. D’aquesta manera s’avaluarà el grau de solidesa que aporta la tesi de cada equip, la qualitat de cada discurs, el domini que han adquirit sobre el tema tractat així com la posada en escena, entre altres competències exigides. La Xarxa Vives compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d’Andorra així com de diverses entitats que hi participen.