El LabCom de l'UJI renova la seua infraestructura multimèdia

12/04/2019 | SCP

El Laboratori de Ciències de la Comunicació (LABCOM) de la Universitat Jaume I ha renovat part de les seues instal·lacions equipant el laboratori amb una aula amb 45 ordinadors iMac d'última generació amb tot el paquet de programari Adobe. Es tracta d'una aula concebuda com una redacció amb accés directe a tres estudis d'edició audiovisual i radiofònica. Aquesta renovació completa unes instal·lacions amb més de 140 llocs de treball repartides en quatre aules multimèdia, dos platós, cinc cabines d'edició i postproducció de vídeo, un laboratori analògic de fotografia, cinc estudis de ràdio, i un estudi de doblatge i producció musical.

La rectora, Eva Alcón, ha inaugurat les noves instal·lacions acompanyada pel degà de la FCHS, Andreu Casero Ripollés; el director del Departament de Ciències de la Comunicació, Javier Marzal, i Marta Martín Núñez, directora del LabCom. Alcón ha explicat que el Laboratori de Ciències de la Comunicació és una infraestructura tecnològica al servei de tota la Universitat i ha destacat «el seu component creatiu, que el fa un pulmó d'aire fresc al nostre campus», i «la contribució que ha fet tot el seu personal per fixar aliances i contribuir a enfortir el nostre teixit audiovisual de proximitat, establint forts llaços entre la universitat i l'empresa».

La rectora ha explicat que «amb aquesta nova aula multimèdia, el LabCom se situa al més alt nivell entre les universitats europees i reforça la seua contribució a les indústries de la comunicació i la creativitat audiovisual, tant a Castelló com més enllà». «L'UJI és l'única universitat pública valenciana que ofereix els tres graus de comunicació a més de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i també és l'única que ofereix un màster oficial amb les tres especialitats. Ara, amb aquesta nova aula renovem el nostre compromís amb la comunicació i la cultura audiovisual», ha conclòs.

Característiques i trajectòria del LabCom

El LabCom és una infraestructura innovadora que compta amb espais i equipaments de fotografia, televisió, ràdio, producció musical, doblatge, i multimèdia per a atendre les necessitats docents dels títols en Comunicació (els graus en Comunicació Audiovisual, Publicitat i RRPP i Periodisme, i el Màster Oficial en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació). També col·labora en les pràctiques d'altes titulacions com el grau de Disseny i Desenvolupament de Videojocs o el grau en Traducció i Interpretació. A les seues instal·lacions es formen anualment al voltant de 1.200 alumnes de l'UJI.

Les instal·lacions del laboratori estan obertes a tota la societat gràcies a l'oferta anual de 30 cursos de formació en tecnologies audiovisuals pels quals passen al voltant de 500 alumnes tots els anys. El seu compromís amb la formació de la comunitat universitària també es materialitza en col·laboracions amb altres serveis, com el CENT o el SASC donant suport a les activitats de formació en noves tecnologies, cinema i fotografia d'aquests serveis.

A més, el laboratori funciona com un centre de producció audiovisual que dóna suport als serveis de la universitat en la producció institucional i realitza una compromesa labor de coproducció i col·laboració en projectes audiovisuals externs, com el documental Experimento Stuka (Rafa Moles i Pepe Andreu, 2018) o el projecte Nada será igual (Víctor Antolí). D'aquesta manera potencia el teixit audiovisual de proximitat i estableix llaços entre la universitat i la societat.

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn | Instagram