El grup El Kioskero guanya la XVIII edició del Concurs de Publicitat Exterior celebrat a l’UJI

20/03/2019 | SCP

El grup El Kioskero, integrat per l'alumnat de Publicitat i Relacions Públiques Paula Vinuesa, Sara García, Inés Carnicer i Jaime Nebot, han guanyat la XVIII edició del Concurs de Publicitat Exterior celebrat en la Universitat Jaume I de Castelló, amb una campanya per al València Club de Futbol Femení. Al concurs s'han presentat 45 projectes, cinc dels quals han sigut defensats davant el jurat.

El guardó, 600 euros i la invitació per a participar en les pròximes Jornades de Publicitat Exterior que se celebren al juny a El Puerto de Santa María, ha sigut lliurat per Fernando Montañés, responsable de La Fede-AEPE, que havien plantejat enguany el repte de llançar una campanya publicitària per a aconseguir augmentar la filiació als clubs esportius femenins.

A més, s'han concedit dos accésits: un per a la proposta «Lluita contra la invisibilitat» presentada pel Grup Publi Crew integrat per Aida Aparici, Paula Serrat i Inma Bayarri, i l'altre per al treball per al Club Esportiu Lledó del Grup Puzle format per Laura Loriente, Clara Nieva, Celia Ripoll i Inés Marzal.

El XVIII Seminari de Publicitat Exterior està organitzat per la Facultat de Ciències Humanes i Socials, el Departament de Ciències de la Comunicació de l'UJI en col·laboració amb la Federació d'Empreses de Publicitat i Comunicació (La Fede-AEPE) i ha comptat amb la participació de tres ponents que també han exercit de jurat amb les professores Eva Breva, Chelo Balado i Susana Miquel.

La consellera delegada de Grup Entusiasmo, Córdoba Ruiz, presidenta de La Fede-Agències d'Espanya, ha impartit la ponència «Exterior i el seu record publicitari» en la qual ha mostrat els valors que té el mitjà a l'hora de crear notorietat i generar record publicitari.

Yolanda Marugán, de Projects & Clients, directora de Cuende Infometrics, ha parlat dels últims avanços en el mesurament del mitjà exterior, en una versió de Geomex 3.0 amb millores en la qualitat de les dades que ofereix aquesta eina.

Finalment, Fernando Montañés, professor i responsable de La Fede-AEPE, ha fet un repàs per la història de la publicitat en les diferents dècades i com la publicitat exterior ha anat evolucionant al costat de la societat en la seua ponència «Creativitat i consumidor en el mitjà exterior, històries paral·leles».