Positiva’t celebra el Dia Internacional de la Felicitat a l’UJI

21/03/2019 | SCP

En 2012, l'Assemblea General de Nacions Unides va aprovar declarar el dia 20 de març com el Dia Internacional de la Felicitat, en considerar que és un dels drets humans fonamentals i un objectiu que totes i tots hem de perseguir.

Des de l'Associació Nacional de Psicologia Positiva (Positiva’t) han volgut remarcar la importància del benestar psicològic amb activitats pràctiques i amenes basades en les recerques en el camp de la psicologia positiva. Com a novetat en aquesta tercera edició, s'han realitzat actes simultàniament a Castelló (Espanya), Lima (el Perú) i Mazatlán (Mèxic).

L'objectiu era compartir amb la ciutadania de Lima (el Perú), Mazatlán (Mèxic) i de Castelló (Espanya) les recerques més recents i coneixements pràctics en psicologia positiva, complint la labor de divulgació científica; fer que coneguen què és el benestar psicològic i la felicitat des d'una perspectiva amena i pròxima a la gent, amb un marcat caràcter lúdic però amb l'ineludible rigor científic.

En aquest sentit, s'han desenvolupat activitats senzilles però basades en recerques psicològiques amb la finalitat de prendre consciència i posar en pràctica la felicitat. Les persones assistents a l'acte han pogut seguir el seu propi camí de la felicitat i així, els qui han completat tot el recorregut han rebut un regal commemoratiu.

Entre les activitats que s'han realitzat estan la dinàmica de l'arbre de la gratitud, on s'ha convidat a valorar i agrair, mitjançant missatges escrits, a totes aquelles persones, esdeveniments o fets amb els quals s'ha sentit un agraïment sincer.

Immersos en l'era digital, fins i tot en alguns casos de forma addictiva, Positiva't ha volgut transformar aquest ús genèric de plataformes com WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram, per a compartir missatges que traguen un somriure al destinatari d'aquesta positiva missiva. S'ha demanat a les persones participants que pensen en una persona especial per a ells o elles i que aprofiten aquest espai per a enviar-los els seus millors missatges d'agraïment, amor, perdó, afecte…

Finalment, avui dia tota celebració té el seu particular photocall i s'ha convidat al fet que es facen les seues millors fotos per a recordar aquest dia amb les etiquetes #ConectaLaFelicidad i #DíaDeLaFelicidad.

Les activitats estan organitzades per Positiva't en col·laboració amb la Universitat Jaume I i la Facultat de Ciències de la Salut, el Negociat de Joventut de l'Ajuntament de Castelló de la Plana, la Universitat de Sant Martí de Porres i l'Escola de Psicologia de la Universitat d’Ucayali del Perú, l'PPSE-Institut Peruà de Psicologia i Educació i el Campus Mazatlán de la Universitat de Tecmilenio de Mèxic.

Més informació en la pàgina web: www.positivat.com

Fotografies