Espaitec crea E’joint4Challenge, una potent eina per a fomentar la innovació empresarial

20/03/2019 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) continua fomentant la innovació tecnològica amb l'eina E’joint4Challenge amb la qual, a través del seu web, qualsevol empresa mitjana o gran amb base en la província de Castelló podrà proposar un repte empresarial de caràcter tecnològic.

Els reptes seran publicats en la plataforma d'E’joint4Challenge i podran ser resolts per qualsevol empresa de base tecnològica que siga membre d'algun parc científic o tecnològic pertanyent a APTE (Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya), grups d'investigació d'universitats, centres tecnològics o equips mixtos (Business and Science, B+S). Actualment APTE està formada per 65 parcs científico-tecnològics que agrupen més de 8.000 empreses que podran presentar una proposta o possible solució a l'empresa reptadora.

En cas que l'empresa reptadora considere que la solució presentada és adequada, se li facilitarà el contacte perquè puguen establir relacions comercials de forma directa amb la supervisió d’Espaitec per a garantir la qualitat del servei.

Amb aquesta eina Espaitec cerca fomentar la importància de la innovació oberta en el sector empresarial castellonenc, així com connectar amb la tecnologia més capdavantera que fomente el talent i siga capaç de resoldre problemàtiques reals de les empreses. En definitiva, es pretén que aquest mecanisme funcione com una eina col·lectiva i participativa per a la generació de solucions i idees.

En aquesta primera etapa d’E’joint4Challenge s'han presentat 11 reptes de diferents àmbits del teixit empresarial castellonenc que han començat a rebre possibles solucions per part d'empreses situades en cinc parcs científics diferents. Des d’Espaitec s'ha posat en contacte a les empreses amb la finalitat que totes dues parts es reunisquen i vegen la viabilitat dels seus projectes.

Per a presentar reptes per part de qualsevol empresa amb seu a la província de Castelló, com per a proposar solucions per part de les empreses vinculades als parcs científics i tecnològics, s'haurà d'entrar a la web https://ejoint4c-espaitec.uji.es/ per a poder contactar i inscriure's en aquesta eina de suport a la innovació.

Vídeo presentació del projecte i la plataforma: https://youtu.be/zlptl2tkans