Els equips Santi’s Team i 2 en 1 es classifiquen per disputar la final en la primera competició de la Lliga de Debat Universitària UJI

18/02/2019 | SCP

•  lliga-debat-uji Lliga_Debat_Universitaria_18DLL40_in

FOTO: Damián LLorens

La Lliga de Debat Universitària UJI ha començat avui a l’Escola de Doctorat i Consell Social amb la participació de 23 alumnes que representen a totes les facultats del campus del Riu Sec. El debat d’aquesta edició versa sobre la següent qüestió: «S’hauria de legalitzar la gestació subrogada?».

L'estudiantat de la Universitat Jaume I que s’ha inscrit s'ha agrupat en cinc equips: Palao, Santi’s Team, 2 en 1, Guirigall i InfoDeb. Després d’aquesta primera competició, el jurat ha seleccionat els dos millors equips: Santi’s Team i 2 en 1, que disputaran la final el dijous, 21 de febrer. L’equip guanyador d’aquesta fase local representarà l’UJI en la Lliga de Debat Universitària 2019 de la Xarxa Vives que tindrà lloc del 8 a l’11 d’abril en la Universitat Abat Oliba CEU de Barcelona.

La vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, ha sigut l’encarregada d’inaugurar aquesta edició de la Lliga de Debat Universitària UJI, «que enguany organitzem per primera vegada, en el marc de la creació de tot un projecte que suposa un rellançament de la nostra participació en les lligues de debat que organitza la Xarxa Vives d’Universitats, la de Secundària i Batxillerat i la Universitària». Rodríguez ha destacat que «més enllà de la competició, el programa esdevé, sobretot, una oportunitat d’aprenentatge i de formació per al desenvolupament de les habilitats dialèctiques, com ara l’argumentació, la construcció del discurs o el debat, entre altres».

Per a concloure, la vicerectora ha mostrat la seua satisfacció per la presència d’estudiantes i estudiants de les tres facultats i també de l’Escola Superior, i ha donat les gràcies a tots els participants, al personal de la Unitat de Suport Educatiu i als membres del jurat.