L’UJI és el sisè campus urbà universitari espanyol més sostenible segons el rànquing UI GreenMetric

05/02/2019 | SCP

El campus de la Universitat Jaume I de Castelló es troba en el lloc sisè dels campus universitaris espanyols urbans, segons les dades de l’últim rànquing UI GreenMetric 2018 elaborat per la Universitat d’Indonèsia i en el qual s’avalua el compromís dels centres amb el medi ambient i la sostenibilitat. En la classificació general, l’UJI està per damunt del 78% de les universitats participants, en concret en el lloc 154 de les 719 universitats, i per damunt del 82% de les universitats amb un campus similar, a l’entorn urbà, en la posició 67 de 369 universitats.

L’UI GreenMetric World University Ranking proporciona dades sobre les condicions i polítiques mediambientals d'universitats de tot el món a partir d'informació proporcionada pels centres entre els quals s'inclouen la grandària i ubicació del campus, la població, l'espai destinat a zones verdes, l'ús de l'energia i l'aigua, el transport, el reciclatge, la formació en temes mediambientals o les polítiques i accions en aquests àmbits. Les dades s’agrupen en sis categories amb ponderacions diferents: configuració i infraestructura (15%), energia i canvi climàtic (21%), residus (18%), aigua (10%), transport (18%) i educació i investigació (18%).

La Universitat Jaume I ocupa una posició per damunt de la mitjana en tots els indicadors analitzats i destaca especial en infraestructures, transport i aigua. En infraestructures, on es valoren aspectes com les àrees verdes, la proporció d’aquestes respecte a la població universitària o el pressupost per sostenibilitat, l’UJI se situa entre el 10% de les universitats més sostenibles, en el lloc 80 de 719 de la classificació general, i la quarta en l’àmbit nacional per darrere de l’Autònoma de Madrid, Oviedo i Alcalá de Henares.

En transport, que contempla els camins per als vianants, les iniciatives per reduir els vehicles privats o l’àrea total d’estacionament respecte al total del campus, l’UJI se situa per damunt del 82% de les universitats participants i la dècima estatal. Pel que fa a l’aigua, on s’avaluen indicadors com la conservació o el reciclatge de l’aigua, o el percentatge d’aigua tractada consumida, la universitat pública de Castelló es troba en el primer quartil mundial i la novena en l’àmbit nacional.

La Universitat d'Indonèsia elabora des de l'any 2010 aquest rànquing que té com a objectiu promoure els esforços per a la sostenibilitat de les universitats i fomentar l'ús eficient dels recursos, així com de les energies renovables, i impulsar l'ús de mitjans de transport sostenibles. La classificació pretén incentivar la implementació de polítiques ecològiques i programes respectuosos amb el medi ambient.

UI GreenMetric World University Ranking