El Museu Pedagògic de Castelló mostra en una exposició al Menador la diversitat d'origen i la història vital dels habitants de Sant Mateu

18/02/2019 | SCP

El Museu Pedagògic de Castelló (MPdC) ha organitzat una nova exposició sota el títol «Reubicacions, enyorances, esperances», comissariada pels professors Paco Marco i Tomàs Segarra de la Universitat Jaume I, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Mateu, la comunitat marroquina de Sant Mateu, la Fundació Soler i Godes i el Programa d’Extensió Universitària (PEU) de l’UJI.

L'exposició romandrà oberta del 14 de febrer al 1 d'abril de 2019 al local del Museu Pedagògic de Castelló (sala de visitants) de l'edifici Menador espai cultural La comissió gestora del MPdC ha explicat que «aquest és un projecte d'harmonització comunitària, de visualització i reconeixement dels entramats culturals existents a la diversitat d'origen i història vital dels habitants de Sant Mateu». En la mostra s’entrevista a persones de la comunitat magribina, que presenten els objectes d’ús domèstic i quotidià que els segueixen vinculant, en les seues activitats diàries, amb les seues societats d’origen. Aquestes persones han sigut fotografiades com els objectes preuats que són, oferint un reconeixement empàtic de veïnat a la recerca compartida de la bona vida a la qual tot el món aspira.

Més informació: https://www.uji.es/serveis/scp/espais-singulars/menador/

Imatges de la inaguració i l'exposició