La rectora de l’UJI promou la xarxa de clubs internacionals del programa AlumniSAUJI en el seu viatge a Mèxic

17/12/2019 | SCP

Facebook Facebook
Twitter Twitter
Linkedin Linkedin
Whatsapp Whatsapp
Gmail Gmail
Imprimir Imprimir

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha aprofitat la seua participació en el Congrés Internacional d’Innovació Educativa (CIIE) del Tecnològic de Monterrey per a reunir-se amb antics estudiants de la Jaume I que resideixen a Mèxic. Alcón, que ha estat acompanyada per la vicerectora adjunta de Mobilitat Acadèmica i Pràctiques Internacionals, Eva Camacho, ha traslladat als alumni la proposta d’impulsar a Mèxic un club internacional d’AlumniSAUJI, el programa a través del qual l’UJI manté els seus lligams amb antic alumnat o extreballadors i extreballadores així com persones amb altres tipus de vinculacions.

Alcón ha explicat que la Universitat Jaume I, a través del Vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació, «vol promoure la xarxa internacional de clubs d’alumni dins de l’estratègia de promoció de l’oferta acadèmica i captació d’alumnat pera als estudis oficials. Sabem que el grau de satisfacció de l’alumnat que estudia a la nostra Universitat és molt elevat i la figura de l’alumni es converteix en un dels principals prescriptors en el procés de presa de decisió d’estudis i de universitat on cursar-los».

La rectora s’ha reunit en l’Arena Borregos del TEC de Monterrey i ha aprofitat la trobada per a traslladar-los el suport de la Universitat Jaume I per a mantenir els vincles i que «puguen sentir-se els millors ambaixadors de l’UJI a Mèxic».  Aquesta xarxa de clubs internacionals se suma al programa d’Ambaixadors Internacionals per tal de potenciar la projecció internacional de la Universitat Jaume I i la captació d’alumnat estranger, tant en estudis de grau com de màster i doctorat.

L’estratègia d’internacionalització a través dels clubs internacionals AlumniSAUJI i els ambaixadors té un doble objectiu: d’una banda, reforçar la presència de l’UJI en diferents països i, d’altra, enfortir el vincle amb l’antic alumnat, que així pot seguir sentint-se útil a la seua universitat. Per tant, són programes que promocionen els estudis, però també la generació i consolidació de valors.

D’aquesta manera, es potencia el sentiment de pertinença i fidelització cap a l’UJI i es reforça el paper de prescriptor de l’antic alumnat. L’activació d’aquesta xarxa de clubs internacionals AlumniSAUJI, juntament amb el programa ambaixadors, possibilitaria la creació d’una comunitat UJI per a consolidar el posicionament internacional de la Universitat.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions