«Aldea Global», coedició de la Universitat Jaume I i altres tres universitats mediterrànies, renova el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica

09/12/2019 | SCP

La col·lecció Aldea Global, editada per la Universitat Jaume I de Castelló juntament amb les universitats de València, de Barcelona i Pompeu Fabra, ha estat distingida novament amb el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica - Academic Publishing Quality (CEAAPQ), distinció que ja va obtindré en la seua primera convocatòria, l’any 2017, i que ara ha renovat fins a juliol de 2022. El segell reconeix la qualitat científica i editorial que la col·lecció assoleix amb les seues publicacions d’acord amb uns requisits de qualitat informativa, política editorial, processos editorials, reputació i prestigi establerts pel comitè avaluador.

La col·lecció Aldea Global, esdevé un model de gestió de referència entre les editorials universitàries de l’estat espanyol, ja que compta amb un Consell de Direcció integrat per dos membres, acadèmics i tècnics, de cadascuna de les quatre universitats coeditores. Per part de la Universitat Jaume I de Castelló, en formen part el catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Javier Marzal Felici i l’editora de l’UJI, Carme Pinyana Garí. La col·lecció s’ha consolidat al llarg dels seus 20 anys d’existència i compta ja amb un catàleg de 38 títols, editats en valencià o castellà, de significativa projecció acadèmica en l’àmbit espanyol i Iberoamericà. Comprèn temes de periodisme, comunicació audiovisual, publicitat, relacions públiques i documentació, i altres disciplines relacionades amb la comunicació social. A més a més, es tracta d’una valuosa plataforma de projecció investigadora per als autors i autores. Tot i estar orientada principalment al professorat, el personal investigador i l’estudiantat de formació superior, els títols d’Aldea Global susciten també l’interès dels i les professionals del sector de la comunicació, de la cultura i de l’empresa.

El Segell de Qualitat en Edició Acadèmica-Academic Publishing Quality (CEA-APQ) és pioner a Europa i ha estat promogut per la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) i avalat per l’Organisme Autònom de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT). L’objectiu d’aquesta distinció és el de reconèixer les millors pràctiques dins de l’edició universitària espanyola i esdevindre un signe distintiu que, tant les agències d’avaluació de l’activitat investigadora com la comunitat acadèmica i científica, identifiquen fàcilment. Pretén igualment ser una via per a promoure i estimular la qualitat en l’edició acadèmica.