Alumnat de Mestre/a de Primària de l’UJI presenta el seu projecte «Escènic» al Palau de les Arts Reina Sofía

12/12/2019 | SCP

L’alumnat de Mestre/a de Primària de la Universitat Jaume I de Castelló ha presentat al Palau de les Arts Reina Sofía de València, el seu projecte «Escènic». Aquesta iniciativa consisteix a mostrar al futur alumnat de primària com els i les mestres poden aprendre música, de manera activa, a través del cos, connectant amb la realitat i amb un repertori musical escollit pel mateix alumnat. Una iniciativa que es repeteix un any més, però aquesta vegada, amb un valor afegit, la connexió amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible, ODS.

Els ODS són un conjunt d’objectius relacionats amb el futur desenvolupament internacional creats per les Nacions Unides i promoguts com a Objectius Mundials per al Desenvolupament Sostenible. La presentació, utilitzant la música com a eina d’aprenentatge i fil conductor, ha connectat amb l’ODS 3, salut i benestar; l’ODS 4, educació; ODS 5, igualtat de gènere; l’ODS 13, acció pel clima; o l’ODS 16, pau, justícia i institucions sòlides. A més d’abordar altres qüestions com l’assetjament escolar, l’amistat o la importància del treball en equip.

L’alumnat del projecte «Escènic», estudiantat de Grau en Mestre de Primària de tercer curs, va concloure els seus projectes, satisfets per la qualitat de les seues aportacions, que són els resultats del seu esforç, el treball en equip i la implicació per l'assignatura i el compromís que significa ser mestre o mestra.

Prèviament a la representació, el CEIP Mestre Vicent Artero de Castelló i el seu professorat van visitar la classe de l’alumnat del projecte i van ser els primers a gaudir i valorar les tasques de l’alumnat de l’assignatura de Didàctica de l’Expressió Musical de l’UJI. Anna Pitarch, professora de música del col·legi, va valorar «molt positivament el projecte com eina que facilita l’aprenentatge musical tant en grans i menuts com en els futurs Mestres», i va posar en valor que l’UJI aposte per l’aprenentatge per projectes, connectant els valors i la responsabilitat de connectar amb els ODS.

Tant Víctor Gil, responsable de Projectes Educatius del Palau de les Arts, com Ana M. Vernia, professora de Didàctica de l’Expressió Musical de la Universitat Jaume I, van agrair a les respectives institucions, que aposten per aquests projectes, i van coincidir en què «Art i Educació van de la mà per a fer una ciutadania millor».

La professora de l’UJI destaca la preocupació que la Universitat té respecte als ODS com ho demostren les accions que s’estan duent a terme, i va ressaltar la importància que els concedeixen els docents en les seues assignatures, projectes i accions que, sens dubte, repercutirà molt positivament en els futurs mestres. A més, Vernia, com a responsable del projecte, ha elaborat una guia docent que facilitarà al professorat assistent per la seua implementació en els respectius centres.