Estudiants d’onze instituts d’educació secundària de la província participaran en la Lliga de Debat de l’UJI

09/12/2019 | SCP

Un total de 16 equips d’11 instituts d’educació secundària de la província de Castelló competiran enguany en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Universitat Jaume I, de la qual eixirà l’equip que representarà a l’UJI en la lliga de debat interterritorial que organitza la Xarxa Vives d’Universitats i que tindrà lloc a la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona), del 22 al 24 d’abril de 2020. El tema que es planteja, enguany, per a tota la competició, tant per a la fase local de l’UJI com per a la fase final a Tarragona, amb estudiantat representant d’altres universitats de la Xarxa Vives és «La tecnologia augmenta la felicitat?».

Els centres inscrits són l’IES de Betxí, l’IES Álvaro Falomir, I’IES Matilde Salvador, l’IES Ximén d’Urrea, l’IES Benigasló, l’IES Politècnic, l’IES Honori Garcia, l’IES Professor Broch i Llop, l’IES Pere-Enric Barreda i Edo, l’IES Botànic Cavanilles i l’IES Leopoldo Querol Vinaròs.

La Universitat Jaume I ja va organitzar, passat dissabte, 30 de novembre, una jornada de formació per als participants en la Lliga Debat d’Educació Secundària i Batxillerat de la Universitat Jaume I. Una cinquantena d’alumnes va tindre l’oportunitat d’aprendre de l’experta en comunicació, Fani Grande, alguns recursos i tècniques d’oratòria i d’argumentació, per tal de construir un discurs públic convincent. En la jornada també van intervindre Imanol Gual i Sergi Ortega, membres de l’equip guanyador de la Lliga de Debat Universitària de l’UJI, que van parlar sobre la importància del treball en equip durant la competició, i Laura Beltrán, l’estudiant de batxillerat que va guanyar el premi a la millor oradora de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de l’UJI de 2018-2019, qui va compartir la seua experiència.

Més informació sobre la Lliga de Debat: www.lligadedebat.uji.es