L’UJI commemora amb una lectura col·lectiva el Dia de les Persones amb Discapacitat

03/12/2019 | SCP

La Universitat Jaume I s’ha sumat a la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat amb una lectura col·lectiva dels Drets de les Persones amb Discapacitat en la qual ha participat estudiantat, personal docent i investigador, personal d’administració i serveis així com la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, i la portaveu del Consell de l’Estudiantat, Laura Alcaide.

L’encarregada d’iniciar la lectura ha sigut la responsable de la Unitat d’Atenció a la Diversitat i Discapacitat de l’UJI, Olga Carbó, qui va iniciar l’atenció a persones amb necessitats educatives especials a la Universitat. Aquest compromís compartit per la comunitat universitària ha contribuït a fer de la Jaume I una universitat «més diversa, més inclusiva i més justa», ha subratllat la rectora, Eva Alcón.

La rectora ha explicat que la tasca d’orientació acadèmica a un estudiant cec en 1992 va ser el punt de partida del compromís de la Universitat Jaume I amb l’atenció a la diversitat i el suport a les persones amb necessitats educatives especials. «Ara, vint-i-set anys després, la Unitat d’Atenció a la Diversitat i Discapacitat de l’UJI compta amb un cens de 395 persones», ha apuntat.

Alcón també ha recordat algunes de les fites que ha assolit l’UJI al llarg d’aquests anys. Així, ha explicat que l’UJI va ser la primera universitat espanyola en tindre una línia específica de treball amb persones amb discapacitat i també en incloure en els seus Estatuts l’atenció a totes les persones amb discapacitat. A més, l’UJI va impulsar la creació de l'Àrea de Diversitat i Discapacitat en la CRUE - Assumptes estudiantils i va crear la xarxa UNIDISVAL, Xarxa de serveis Universitaris d'Atenció a Persones amb Discapacitat de les Universitats Valencianes.

D’altra banda, dins de les diferents activitats programades per al Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, s’ha inaugurat al vestíbul de la Facultat de Ciències de la Salut una exposició d’estudiantat del Grau en Mestre/a d’Infantil i d’alumnat de l’Associació i Fundació Síndrome de Down de Castelló i del CEE Castell Vell que pretén reivindicar la participació escolar, social i laboral com a eina essencial per aconseguir la plena inclusió de les persones amb discapacitat. La exposició es podrà visitar fins al 9 de desembre.

Així mateix, la Casa de l’Estudiantat acollirà dijous 5 de desembre d’11 a 14 hores una xarrada-taller titulada «Signo, luego existo». I dimarts, 10 de desembre, a partir de les 9 hores, l’alumnat de quart curs de l’assignatura de Màrqueting Social i Polític del Grau en Administració i Direcció d’Empreses realitzarà el grafiti «Sols amb igualtat serem millors» davant de la font del Castàlia.

Les activitats han estat organitzades pel Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social, el Consell de l'Estudiantat, l’alumnat del Grau en Mestre/a d'Infantil, de l'Associació i Fundació Síndrome de Down de Castelló i del CEE Castell Vell amb la col·laboració del professorat de Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia; i per la Unitat de Diversitat i Discapacitat.