El professor Sergi Serra presenta a l’UJI l’obra guanyadora del III Premi Germà Colón d’Estudis Filològics i Literaris

21/11/2019 | SCP

El professor Sergi Serra Adsuara ha presentat a la Universitat Jaume I el seu llibre L’assaig periodístic de Joan F. Mira dins de les jornades «Veus de dones en femení i singular» organitzades per la Fundació Germà Colón, com a obra guanyadora de la tercera edició del Premi Germà Colón d’Estudis Filològics i Literaris que atorga aquesta fundació.

L’assaig periodístic de Joan F. Mira ofereix una descripció de la formació intel·lectual de Joan Francesc Mira i una aproximació a la seua concepció de la literatura, a més d’examinar minuciosament les característiques estilístiques i les funcions persuasives que identifiquen els seus assajos periodístics.

Sergi Serra Adsuara, professor associat de Filologia Catalana del Departament de Filologia i Cultures Europees de la Universitat Jaume I, havia defensat en 2017 la primera tesi doctoral sobre l’escriptor valencià sota el títol «L’assaig seriat de Joan F. Mira: Anàlisi pragmaestilística i virtualitats per a l’educació discursiva», dirigida pel doctor Vicent Salvador.

L’objecte d’estudi era, en aquest cas, l’assagisme de l’escriptor i especialment el que feia frontera amb la producció periodística (assaig seriat, és a dir, articles d’opinió i columnes aplegats en volums unitaris). L’autor va aplicar a aquests textos la metodologia de l’anàlisi pragmaestilística actual i, a més, va explorar les seues possibilitats com a materials útils per a fomentar l’educació de l’estudiantat en els valors de la lectura interpretativa i l’expressió escrita.

Imatges de l’acte