La Unitat Científica d'Innovació Empresarial de l’INAM presenta els seus projectes

29/11/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha acollit una jornada impulsada per la Unitat Científica d'Innovació Empresarial (UCIE) de l'Institut de Materials Avançats (INAM) de l'UJI i per l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI).

La trobada, celebrada en la Facultat de Ciències de la Salut, ha reunit investigadors de la Universitat i representants d'empreses de la província, amb l'objectiu d'intercanviar idees i fomentar el treball en xarxa en l'àrea de materials avançats.

La Unitat Científica d'Innovació Empresarial de l’INAM va iniciar la seua activitat aquest mateix any. Finançada per l'Agència Valenciana de la Innovació, la UCIE té com a objectiu desenvolupar solucions tecnològiques innovadores per a la seua implantació efectiva en el teixit productiu valencià, convertint-se així en el nexe d'unió entre les línies d'investigació desenvolupades i les necessitats del teixit empresarial.

La jornada ha sigut inaugurada per Francisco Fabregat, coordinador del projecte UCIE-INAM; Jesús Lancis, vicerector d'Investigació de la Universitat Jaume I, i Andrés García Reche, vicepresident executiu de l'Agència Valenciana de la Innovació.

El principal objectiu d'aquesta cita ha sigut posar en contacte les capacitats dels grups d'investigació amb les necessitats de les empreses i promoure així el desenvolupament de projectes conjunts amb alt contingut en coneixement i innovació que contribuïsquen al desenvolupament econòmic de l'entorn.

Després de la benvinguda, s'han exposat els resultats dels projectes desenvolupats fins avui per la UCIE. Francisco Fabregat, Beatriz Julián i Sixto Millán, investigadors de l’INAM, han presentat els avanços en algunes línies de treball relacionades amb les ceràmiques funcionals, els polímers fotoactius i els elèctrodes catalítics per a la revaloració de residus.

En la taula redona moderada per Victor Sans, investigador GENT de l’INAM i en la qual han participat Carlos Bengoa, gerent de Servyeco; Antonio Querol, scientific and technological advisor, i Cristina Monge, secretària general de l'Associació Valenciana d'Empresaris del Plàstic (AVEP), s'ha aprofundit en els aspectes relacionats amb la transferència de coneixement entre la universitat i el teixit empresarial.

Al final de la jornada, s'han presentat diversos casos d'èxit, així com propostes de col·laboració de la mà d'Isabel Tormo de FACSA, Francisco Vea del grup Simetría, Beatriz Escuder i Juan Carda del Departament de Química inorgànica i Orgànica de l'UJI, i Sergio Mestre i Vicente Sanz de l’ITC.