La graduada de l’UJI Marta Gual Gimeno participa amb altres set joves en el projecte Expedición Oceanía-Mar Azul

25/11/2019 | SCP

La graduada en Química per la Universitat Jaume I de Castelló Marta Gual Gimeno participa juntament amb altres set joves graduats i graduades en el projecte Expedición Oceania-Mar Azul, que ha iniciat fa poc des de Málaga la volta al món en un veler amb el propòsit de donar visibilitat i trobar solucions multidisciplinaris (polítiques, econòmiques, socials, científiques, etc.) per a la problemàtica mediambiental, canvi climàtic, Agenda 2030 de l’ONU, etc.

Marta Gual Gimeno és beneficiària d’una beca d’investigació relacionada amb metologies analítiques (aplicació de tècniques cromatogràfiques i espectrometria de masses) a l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües de la universitat pública de Castelló.

Expedición Oceanía busca connectar a les persones amb l’agenda 2030 i oferir solucions concretes mitjançant un univers de continguts audiovisuals que inspiren, motives i mostren nous models de conducta ambiental; així com connectar als científics i científiques i les persones emprenedores amb els agents socials, econòmics i polítics, per fer factibles les solucions.

Aquarela, un vaixell de recerca científica, serà l'epicentre de tots els continguts i esdeveniments. Donarà la volta al món a través d'un dels hàbitats més contaminats del planeta, l'oceà, on suren tones de plàstics i s'acumula una gran quantitat de residus. Durant la travessia els joves convidaran a dialogar i a compartir etapes del viatge als qui ja apliquen solucions ambientals concretes per a complir amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible que 193 nacions s'han marcat per a 2030.

Més informació: https://www.expedicionoceania.com/