L’UJI i el Col·legi de Registradors de la Propietat creen la Càtedra Bienvenido Oliver de Dret Registral

28/11/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i la degana autonòmica dels Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles de la Comunitat Valenciana, Begoña Longas, han signat un conveni per a la creació de la nova Càtedra Bienvenido Oliver de Dret Registral de l’UJI, fruit de la col·laboració amb el Col·legi de Registradors de la Propietat i Mercantils d’Espanya.

El conveni té com a objectiu estretir la col·laboració entre ambdues institucions amb la finalitat de promoure la formació i línies d’investigació comuns en l’àmbit del Dret Privat i, més concretament, del Dret Registral.

A l’acte també han assistit el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; la catedràtica de Dret Mercantil i directora de la Càtedra, Carmen Boldó, i la delegada provincial dels registradors de la propietat a Castelló i professora associada de l’UJI, Inmaculada García Fabra.

Alcón ha mostrat la seua satisfacció per signar aquesta càtedra que «obri noves possibilitats tant en l’àmbit acadèmic com en el de la innovació». Per la seua part, Longas ha assenyalat que aquesta relació entre el deganat autonòmic i l’UJI servirà per a realitzar accions conjuntes que «ben segur donaran fruits».

La directora de la Càtedra ha explicat que aquesta iniciativa s’emmarca dins de la política de col·laboració del Col·legi de Registradors amb les universitats i que es materialitza en la xarxa de càtedres Bienvenido Oliver present en la major part de les facultats de Dret espanyoles.

Com a primera acció de la nova Càtedra, s’ha celebrat a l’UJI la jornada «Nous desafiaments en matèria registral: la tecnologia blockchain» en la qual s’ha analitzat la possible aplicació de tecnologies totalment disruptives, com ara el blockchain, als registres i altres casos d’ús.