El director de l’Agència Estatal d’Investigació debat amb el personal investigador de l’UJI sobre les convocatòries de ciència

17/12/2019 | SCP

El director de l’Agència Estatal d’Investigació, Enrique Playán, ha debatut amb prop d’un centenar d’investigadors i investigadores de la Universitat Jaume I de Castelló els principals entrebancs amb què els que es troba el personal investigador i gestor en les convocatòries de foment de la ciència, en una jornada organitzada pel Vicerectorat d’Investigació i Transferència de l’UJI.

Playán ha iniciat la seua intervenció explicant el treball que es desenvolupa des de l’Agència Estatal d’Investigació, «l’agència més gran de finançament de la ciència a Espanya» que, encara que adscrita al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, s’encarrega de forma independent de gestionar l’avaluació de les sol·licituds a les diferents convocatòries (projectes, personal i equipament).

El director ha indicat que a més de l’avaluació de les sol·licituds de les convocatòries competitives, també s’han realitzat alguns estudis d’avaluació posterior i d’impacte per conèixer la influència de les inversions realitzades en l’ocupació, les empreses o el desenvolupament regional i que des de l’Agència també es promou la internacionalització amb acords bilaterals i multilaterals.

Per últim, Enrique Playán ha enumerat alguns dels reptes que afronta com a responsable de l’Agència i que es concretarien en accelerar i simplificar els procediments, millorar el marc legal «encara que és complicat- ha assegurat- per les limitacions conjunturals»; renovar els programes de gestió informàtica o comunicar més i millor. El director ha agraït la col·laboració als més dels 10.000 investigadors i investigadores que ajuden en l’avaluació i els 250 que ho fan de forma estable.

Previament a la trobada amb el personal investigador, el director de l'AEI ha mantingut una entrevista amb la rectora Eva Alcón i el vicerector d'Investigació i Transferència, Jesús Lancis.

Imatges de la jornada