Arroyo Martínez: «Castelló ha de potenciar l'interés en la seua ciutat per a promoure la indústria de creuers en els seus ports» Experts en navegació i dret mercantil analitzen l'actualitat de la indústria del transport a la Comunitat Valenciana

12/11/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Llotja del Cànem de Castelló ha sigut la seu del seminari «El transport com a motor del desenvolupament socioeconòmic a la Comunitat Valenciana» organitzat per l'Institut de Dret del Transport de la Universitat Jaume I. L'esdeveniment, que ha comptat amb Ignacio Arroyo Martínez, catedràtic de la Universitat de Barcelona, com a ponent inaugural, ha reunit especialistes i experts en dret mercantil i de navegació, ha estudiat qüestions relacionades amb el context de la indústria del transport i ha examinat el seu estat actual.

Arroyo Martínez ha centrat la seua conferència en la indústria de creuers i, per a això, ha analitzat el port de Barcelona, «ja que és el número u en l'àmbit europeu i el segon del món», així com la manera d'aplicar les seues característiques al port de Castelló. Ha subratllat la gran capacitat de les instal·lacions catalanes, amb una mitjana de més de dos creuers diaris recalant en la seua costa. «Durant tot l'any no hi ha cap mes que estiga per davall de les 25 escales de creuers, i si estudies el seu creixement, extraus una corba creixent, tant en freqüència com en número», ha afegit.

Respecte a l'actualitat d'aquesta indústria, el catedràtic ha afirmat: «El sector del creuer està cada vegada més consolidat, però la vertadera economia es desenvolupa quan el port és d'origen i destinació, no un port d'escala. El creuer arriba diversos dies abans i es queda un o dos després, la qual cosa genera indústria i economia a la ciutat». Arroyo Martínez ha explicat que existeixen «megacreuers» de fins a 12.000 persones, i ha especificat: «Són ciutats en marxa, amb una persona de servei per cada dos passatgers. Aquest tipus de vaixells generen problemes per logística i grandària, però han aconseguit abaratir els costos». D'altra banda, existeixen els creuers de mitjana o xicoteta dimensió, que «poden ser un pol d'atracció per a ciutats no massa grans». No obstant això, aquest tipus de vaixells «són boutiques de luxe i més cars».

«Quant a Castelló, la meua tesi està clara. Si vol enlairar la indústria de creuers en els seus ports, ha de centrar-se a potenciar i desenvolupar l'interés en el seu territori, atès que és la ciutat la que fa al port», ha sentenciat el professor de la UB, que ha afegit: «El públic de creuers agraeix la història i la cultura. És necessari que la ciutat siga atractiva des d'un punt de vista cultural, turístic, gastronòmic i urbà revalorant el que ofereix la província de Castelló».

Abans de la ponència d'Arroyo Martínez ha tingut lloc la inauguració oficial del seminari a càrrec del degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI, José Luis Blasco Díaz, i de la directora de l'Institut de Dret del Transport, M. Victoria Petit Lavall. La directora ha agraït, tant a assistents com ponents, l'assistència, i a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori la seua «inestimable ajuda» per a poder organitzar el congrés. Blasco Díaz, per part seua, també ha volgut unir-se als agraïments destacant que el seminari «compta amb un cartell magnífic i una llista de ponents realment bona».

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions