L’UJI presenta el Consorci de Mobilitat Erasmus+ com a exemple de bones pràctiques en la Reunió Nacional d’EURES Espanya

07/11/2019 | SCP

L'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP) de la Universitat Jaume I ha compartit un exemple de bones pràctiques en la Reunió Nacional d’EURES Espanya que s’ha celebrat a València en el marc del 25é aniversari de la xarxa a Espanya. La reunió ha comptat amb la presència de 100 euroconsellers i euroconselleres espanyoles, a més d’autoritats del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (LABORA) i euroconsellers estrangers.

En la jornada s’ha exposat junt a altres universitats públiques valencianes (Universitat de València i Universitat Politècnica de València), el present i futur de la col·laboració de les universitats en la xarxa EURES, en un moment en el qual la xarxa s'obri a noves col·laboracions de socis i membres EURES.

L’UJI ha presentat el Consorci de Mobilitat Erasmus+, del qual és coordinadora, i del qual són membres el Conservatori Superior de Música de Castelló i LABORA/EURES. Aquest Consorci va ser acreditat pel Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) en 2015 i reacreditat en 2018.

En el període de l’any 2015 al 2018, el consorci ha permès la realització de pràctiques internacionals d'alta qualitat d'un total de 66 estudiants i egressats i egressades en una quinzena de països, sent el 74% dones. També s'han beneficiat de la formació d'orientació professional i laboral un total de 114 persones, dels quals el 70% d'ells han aconseguit una ocupació als 3 mesos de finalitzar la seua mobilitat. Les persones participants, a més, han incrementat les seues competències lingüístiques i transversals, han augmentat la seua autoeficàcia professional i la seua ocupabilitat.

La responsable de l’OIPEP de l’UJI, M. Isabel Beas, també ha fet un balanç molt positiu de la relació de 18 anys entre l’UJI i EURES, passant per la col·laboració molt estreta en fires i jornades d'ocupació organitzades a la Universitat, amb la participació tant d’euroconsellers espanyols com estrangers, en formació específica en condicions de vida i treball, i en candidatures i processos de selecció en diferents països europeus, com ara Itàlia, Alemanya, Irlanda, països nòrdics, República Txeca, etc.