L’UJI manté els camps de coneixement de negocis i economia, ciències socials i educació en el Times Higher Education World University Rankings per matèries

12/11/2019 | SCP

La universitat pública de Castelló manté, segons les dades publicades per Times Higher Education (THE) en novembre, els camps de coneixement de negocis i economia, ciències socials i educació en el Times Higher Education World University Rankings per matèries.

L’última classificació internacional publicada en el passat mes de setembre i centrada en l’ensenyament, la investigació, la transferència de coneixement i les perspectives internacionals ja havia posicionat l’UJI en la franja de les 601-800 millors universitats del món, en el lloc 10 de les 45 universitats espanyoles participants, empatada amb altres 12, i la segona de la Comunitat Valenciana, empatada amb la Miguel Hernández d’Elx.

En el camp de negocis i economia, l’UJI se situa en la franja 301-400, on destaca especialment pel nombre de citacions, la perspectiva internacional i els ingressos de la indústria i ocupa el lloc 6, empatada amb altres quatre, en la classificació nacional. En aquest camp de negocis i economia es contemplen matèries vinculades a les finances, l’administració o la comptabilitat.

En l’àmbit de l’educació l’UJI es troba a partir de la posició 400 en l’àmbit mundial i en el lloc 20, empatada amb altres 14 centres, entre les universitats espanyoles. Destaca en aspectes com la investigació, la perspectiva internacional i la docència.

Pel que fa al camp de les ciències socials es localitza en la franja 501-600, on sobreïx també en nombre de citacions, ingressos de la indústria i perspectiva internacional. Ocupa la posició 14, empatada amb altres sis, en l’àmbit nacional. Les ciències socials inclouen disciplines com geografia, sociologia, estudis internacionals i comunicació.

L’apartat de citacions és un indicador d’influència de la investigació que analitza el paper de les universitats en la difusió de nous coneixements i idees. En internacional s’avalua la capacitat del centre per atraure estudiantat universitari, postgraduat i personal docent de tot el món i la proporció de publicacions del total de revistes universitàries d’investigació que tenen almenys un coautor internacional.

La metodologia del rànquing inclou 13 indicadors de rendiment centrats en cinc pilars fonamentals de l’acompliment: ensenyament, investigació, citacions, perspectiva internacional i ingressos de la indústria. Els rànquings han sigut elaborats pel setmanari Times Higher Education (THE), fundat en 2004.

THE World University Rankings by subject