Experts destaquen a l’UJI la importància dels jocs tradicionals en l’educació

08/11/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha iniciat hui el II Congrés Internacional «Els jocs en la història. La diversitat lúdica a l’escola i al temps lliure», una trobada en la qual s’abordarà al llarg de tres dies el joc i les manifestacions lúdiques com a recurs des de diferents àmbits de coneixement amb ponències i comunicacions de participants de quatre continents.

Soumitra Mandal, de la Mekelle University a Etiòpia, ha oferit la conferència inaugural en la qual ha mostrat una gran varietat de jocs d’Àfrica i Àsia. Mandal ha assenyalat que els xiquets i xiquetes estan perdent l’interès en els jocs tradicionals front a altre tipus d’entreteniment, com ara els videojocs, amb la conseqüent pèrdua de destreses físiques i mentals que es treballen amb la seua pràctica. «Els jocs tradicionals contribueixen al desenvolupament d’habilitats esportives i també inculquen valors. Cal sensibilitzar sobre la riquesa del nostre patrimoni i motivar els xiquets i xiquetes a què coneguen i practiquen aquests jocs», ha afirmat.

La inauguració del congrés ha sigut a càrrec de la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Castelló, Francesc Mezquita; la directora de l’Institut Ramón Muntaner, M. Carmen Jiménez, i el director del congrés i professor de l’UJI, Joan Ortí.

La vicerectora de l’UJI ha destacat «la importància del joc com a patrimoni cultural immaterial i com a eina d’aprenentatge, socialització i inclusió». Així mateix, ha subratllat el caràcter interdisciplinar del congrés i la seua vessant tant de divulgació i preservació d’aquest patrimoni com d’investigació i innovació.

El congrés continuarà demà 9 de novembre a la Universitat Jaume I i es tancarà el 10 de novembre a la localitat Sant Mateu amb una part turística i etnolúdica amb demostracions i tallers pràctics dins del Festival Maestrat Games.

Més informació: https://sites.google.com/view/jocsenlahistoria/