L’UJI reconeix l’esforç dels esportistes universitaris en la Festa de l’Esport

18/10/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat una nova edició de la Festa de l'Esport, un acte de reconeixement als esportistes universitaris que ha comptat amb la presència del vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; el responsable de Relacions Institucionals del Villarreal C. F., Tino Traver; i el cap del Servei d’Esports, Carlos Hernando.

El vicerector ha assegurat que «la cultura de la salut vol ser una contribució més de la Universitat Jaume I al progrés col·lectiu del nostre entorn, a la construcció d’una realitat social de major benestar» i hi ha agraït al Villarreal C.F. i al personal del Servei d’Esport la tasca d’organització i gestió que desenvolupen durant el curs acadèmic, així com el suport econòmic en el cas de la Càtedra Endavant i per últim, ha felicitat als esportistes que han participat en les competicions i als beneficiaris i beneficiàries de les beques de la Càtedra.

Per la seua part, Tino Traver ha assenyalat que «és voluntat del club donar suport i ajuda a altres esports, a més del futbol, estar al vostre costat i contribuir al fet que sigueu millors estudiants i esportistes». El responsable de Relacions Institucionals del Villarreal C.F. ha fet referència a la importància dels valors, l’afany de superació i el trencament de les barreres psicològiques que suposa l’esport, per això- ha dit- «estem molt satisfets de col·laborar amb la Universitat per a becar esportistes com vosaltres, unes beques en què conflueixen mèrits esportius i acadèmics», ha apuntat.

En la festa s’han lliurat els trofeus als campions i campiones de lliga de les competicions internes del curs 2018/2019 d’11 modalitats esportives diferents, que han comptat amb la participació de més de 1.643 jugadors i jugadores.

A més, s’han lliurat els xecs a tots els beneficiaris de les beques de la Càtedra Endavant Villarreal C.F. de l'Esport de l'UJI que aquest curs ha repartit 30.000 euros entre l’estudiantat de la universitat. Enguany han rebut els xecs un total de 42 esportistes, 27 dones i 15 homes, amb una dotació econòmica mitjana de 700 euros fins a un màxim de 1.000 euros.

Els esportistes becats són de 13 modalitats diferents amb l’atletisme al capdavant amb 17 becats i becades, seguit de l’handbol i futbol. Altres modalitats són aeronàutica, judo, piragüisme, natació, kick-boxing, pesca, triatló, rugby, taekwondo i muntanya. Quant a estudis, els esportistes estan matriculats en 17 graus diferents amb Medicina com a titulació més cursada amb 8 esportistes, seguida per les dues especialitats de Magisteri i Criminologia i Seguretat, amb 6 esportistes cadascuna, Administració d’Empreses amb quatre i Infermeria amb tres.