L'UJI i BP Oil renoven el seu conveni anual de col·laboració

29/10/2019 | SCP

•  conveni-bp Conveni_BP_19DLL16_in

FOTO: Damián Llorens

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el director de la Refineria de BP Oil España a Castelló, Francisco Quintana, han signat la renovació del conveni de col·laboració que ambdues institucions mantenen des de 1993 i que inclou accions en diferents àmbits. A l'acte han assistit per part de l'UJI el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, i el vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis. Per part de BP ha estat present Juan Carlos Navarro, responsable de Comunicació i Relacions Institucionals.

Com a novetat, destaca el compromís de BP Oil de contractar projectes d’investigació amb grups de recerca de l’UJI en base a les seues necessitats. Aquests projectes es concretaran a través dels contractes d’investigació pertinents i estaran gestionats per l’Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT).

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha destacat que «la signatura d'aquest conveni suposa renovar la col·laboració amb un aliat estratègic per a la Jaume I, que se suma a la nostra aposta per la internacionalització amb el suport al programa de pràctiques internacionals UJI World. Enguany, com a novetat, el conveni incorpora la possibilitat de contractar projectes amb grups d'investigació de l'UJI amb el que potenciarem la transferència de coneixement a la societat».

A més, Alcón ha explicat que l'acord manté accions ja consolidades «en àmbits estratègics per a la nostra Universitat com la formació pràctica del nostre estudiantat, la promoció de les vocacions científiques i la investigació i divulgació a través de la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de l'UJI».

Per la seua part, el director de BP Oil España, Francisco Quintana, ha destacat que «per a BP la col·laboració amb l’UJI és estratégica, no sols pel desenvolupament social i educatiu de l’entorn, sinó també per la captació de talent local i l’apropament entre el món universitari i el de l’empresa».

En la divulgació de la ciència en la societat de Castelló, BP continuarà impulsant  la promoció de les vocacions científiques entre els joves de la província de Castelló col·laborant amb activitats de promoció de la ciència i amb la Càtedra BP. D’altra banda, i per segon any consecutiu, BP Oil  col·laborarà amb el finançament de la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial que té com a objectius generals el foment de la docència, la investigació i la difusió del coneixement en aquest àmbit.

A més, BP Oil acollirà novament almenys 20 estudiants de les titulacions de l'UJI, entre els millors expedients, per a què desenvolupen les estades en pràctiques curriculars dins dels plans d'estudi i a més de 25 estudiants en pràctiques externes extracurriculars.

Per últim, en l’àmbit de la internacionalització, s’adhereix al Programa de Pràctiques Internacionals UJI-World.