La revista «Recerca» de l'UJI aborda les tensions del feminisme en el marc neoliberal en el seu últim número

15/10/2019 | SCP

El Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I acaba de publicar el número 24 de Recerca. Revista de Pensament i Anàlisi. En aquesta ocasió, el monogràfic s’ha centrat en abordar «Les tensions del feminisme en el marc neoliberal». El monogràfic ha estat editat per les professores Sonia Reverter-Bañón i Maria Medina-Vicent, de la Universitat Jaume I, i Irene Strazzeri, de la Università degli studi di Foggia.

En un moment de gran efervescència feminista com l’actual, les reclamacions polítiques del moviment per la igualtat s'entremesclen amb les perilloses reapropiacions que dels seus nuclis de lluita fa el neoliberalisme. Les tensions que es presenten en aquest context són moltes i variades, algunes evidents i altres invisibles, però totes contribueixen a la torsió actual del feminisme. Aquest monogràfic tracta de reflexionar al voltant dels reptes com a feministes i com a societat, però sobretot tracta d’advertir de les actuals derivacions dels discursos feministes en base a la lògica neoliberal, que s’apropia i fa seua la lluita feminista, restant-li radicalitat i força.

En el present monogràfic s’aborden algunes d'aquestes tensions que neixen en la intersecció entre feminisme i neoliberalisme: des de la publicitat com a possible eina feminista, fins els discursos sobre l'emprenedoria i l'ocupació, passant pel disseny de polítiques públiques, i la mercantilització dels cossos femenins. Al mateix temps, s'aborden algunes de les possibles rearticulacions i respostes polítiques feministes davant aquesta realitat, mostrant la complexitat dels reptes als quals han de fer front els feminismes avui.

El monogràfic es pot consultar a la pàgina web de la revista: http://www.e-revistes.uji.es/index.php/recerca/issue/view/245