Professionals del sector alimentari expliquen les eixides professionals més innovadores en l'àmbit agroalimentari i rural

08/10/2019 | SCP

Professionals d'Intercoop, la Unió de Llauradors i la Federació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana han participat durant la passada setmana en les «Jornades sobre eixides professionals i ofertes de pràctiques externes i treballs de final de grau (TFG) del Grau en Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural,en l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l'UJI, amb l'objectiu d'explicar a l'alumnat les eixides professionals més atractives del sector, orientades a la gestió i la innovació agrària.

Victoria Conesa, d'Intercoop, ha comentat la necessitat de formar gestors en l'àmbit agroalimentari que permeten la renovació generacional i la incorporació de joves altament formats a les empreses del sector. Per a açò, Intercoop ofereix possibilitats de formació en pràctiques i cursos de gestió empresarial per a la incorporació immediata de joves talents.

Per la seua banda, Pepe Castro, de la Unió de Llauradors, ha oferit a l'estudiantat l'opció de participar en els nombrosos projectes europeus en els quals aquesta organització està involucrada. Trobar solucions per al sector amb un elevat grau de tecnificació i innovació, sempre sota el prisma de l'economia circular, són fonamentals per al desenvolupament del sector. El tractament de residus generats en l'activitat agrària, la reducció dels seus efectes nocius sobre el medi ambient i la minimització del seu impacte en el canvi climàtic, són alguns dels projectes competitius presentats.

Miriam Mestre, representant de la Federació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, ha parlat de la importància del sector agrari en la nostra comunitat, ja que hi ha unes 200.000 persones vinculades al cooperativisme, sobretot en cultius com els cítrics, la fruita seca i l'olivar, així com en les indústries de transformació associades. El futur del sector es troba en les noves generacions, sent necessari atendre a reptes com el relleu generacional, el canvi climàtic, la robotización de l'agricultura i la contínua innovació en el sector.

Finalment, Guillermo Edo, director gerent de la Cooperativa de Benicarló, ha comentat la necessitat d'incorporar tècnics per a assessorament en camp, així com gestió de les centrals hortofrutícolas.

Les jornades han comptat amb una gran participació de l'estudiantat del Grau en Enginyeria Agroalimentària i Medi Rural, que han tingut l'oportunitat d'assistir presencialment a les conferències o bé seguir-les per Streaming.