Publicacions de l’UJI presenta a Barcelona el llibre «La construcción del relato político: crear historias para ganar votos»

08/10/2019 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I presenta dimecres 9 d’octubre a Barcelona el llibre La construcción del relato político: Crear historias para ganar votos, del catedràtic del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) Francesc Xavier Ruiz Collantes. La presentació tindrà lloc a les 18 hores, a la sala de conferències 55.309 de la UPF.

El llibre forma part de la col·lecció «Aldea Global» coeditada per la Universitat Jaume I, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Barcelona, i la Universitat de València, que edita obres sobre comunicació i tecnologies de la comunicació, amb un enfocament ampli pluridisciplinari que comprèn temes de periodisme, comunicació audiovisual, publicitat, relacions públiques i documentació, i d’altres disciplines de les ciències socials i les humanitats estretament relacionades amb la comunicació social.

La col·lecció «Aldea Global» va obtenir el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica (CEA-APQ) que atorga la UNE, l'ANECA i FECYT, en la seua primera convocatòria el 27 de juliol del 2017.

L’acte comptarà amb la participació d’Antoni Gutiérrez Rubí, assessor i consultor en comunicació política i institucional, fundador i director de la consultora Ideograma, i codirector de la càtedra Ideograma-UPF; Lasse Thomassen, professor de la School of Politics and International Relations Queen Mary de la Universitat de Londres i investigador Marie Curie en el Departament de Ciència Política de la Universitat de Copenhague, i Francesc Xavier Ruiz Collantes, autor del llibre.

L’objectiu de la sessió serà, a partir de la presentació del llibre per part de l’autor, reflexionar sobre qüestions candents com ara la construcció d’imaginaris i relats polítics, com la narrativa política actual ha afavorit l’auge de moviments populistes i la pràctica professional de la consultoria política.