Alumnat de Mestre/a d’Infantil i Primària de l’UJI coneix el projecte educatiu i de conscienciació ambiental «La Vida de las Cosas» de FOBESA i FOVASA L’estudiantat ha participat en «Reciclasses» especials per a conèixer la iniciativa, que empra tecnologies de realitat augmentada o gamificació per a conscienciar sobre importància del reciclatge, la reutilització i l'adquisició d'hàbits de consum responsable

15/10/2019 | SCP

Amb la finalitat de mostrar de manera pràctica i experiencial el potencial pedagògic que ofereixen les noves tecnologies, «La Vida de las Cosas», l'innovador projecte educatiu i de sensibilitat ambiental que FOBESA i FOVASA, les empreses que conformen la divisió mediambiental de Grup Gimeno, s'ha traslladat hui a la Universitat Jaume I de Castelló.

Alumnes del Grau en Mestre/a d'Educació Infantil i Primària han assistit a una singular «Reciclasse» per a conèixer a fons aquest programa que, a través de sis personatges animats i material didàctic d'última generació, com ara realitat augmentada, animació digital, elements de gamificació o una app, persegueix conscienciar a l'alumnat d'una manera amena, divertida i participativa de la importància de cuidar el medi ambient.

«Durant unes hores, hem transformat les aules de l'UJI en un espai on aprendre a reciclar correctament i a cuidar del nostre entorn, a través de la projecció de divertits audiovisuals, animació en 3D, jocs interactius i la realització de tallers manuals amb elements totalment reciclats», han explicat des de FOBESA i FOVASA.

El projecte, que aquest curs recorrerà de manera itinerant centres educatius de tota la Comunitat Valenciana, consta de cinc unitats didàctiques dedicades, respectivament, al cicle de vida dels productes, el canvi climàtic, els residus i la seua gestió, el consum responsable i les bones pràctiques ambientals. Tots els continguts han sigut elaborats i adaptats per a pedagogs i experts a la formació curricular de Primària i es completen amb una app, disponible per a IOS i Android, que permet ampliar coneixements i accedir a activitats i jocs interactius en els quals, més enllà de l'aula, pot participar tota la família. A més, tots els materials que s'utilitzen en les reciclasses, des dels uniformes dels monitors a bona part dels materials didàctics, han sigut elaborats amb materials totalment reciclats. Materials que es traslladen als centres utilitzant un vehicle energèticament eficient.

L'activitat, que es va posar en marxa de manera pilot el mes d'abril passat, ja ha rebut la visita de més d'un miler d'escolars. Xifres que s'ampliaran en els pròxims mesos per a arribar a centres de tota la Comunitat Valenciana.

FOBESA i l'UJI també col·laboren de manera estreta en altres iniciatives vinculades a cura del medi ambient, com l'Observatori de Canvi Climàtic de Castelló (OCCC). Una entitat creada en 2018 amb l'objectiu de visibilitzar i promoure la investigació en aquest àmbit, a més d'aprofundir en les mesures d'adaptació i mitigació davant nous escenaris climàtics a la província.

Sobre FOBESA/FOVASA

FOBESA i FOVASA són líders a la Comunitat Valenciana en la gestió integral de serveis relacionats amb el medi ambient, com el tractament de residus sòlids urbans (RSU), la construcció i conducció d'ecoparcs, la neteja de via pública, platges i jardineria en més d'un centenar de municipis. Totes dues companyies formen part de Grup Gimeno, un diversificat hòlding empresarial que, a més del medi ambient, opera en àmbits com el cicle integral de l'aigua, la logística portuària, la construcció o el turisme i l'oci, entre altres.