Més de 700 persones han participat en el Programa d’Ambaixadors i Ambaixadores de l’UJI

14/10/2019 | SCP

•  aniversari-ambaixadors Diplomes_Ambaixadors_UJI_19DLL78_in

FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha celebrat el setè aniversari del Programa d’Ambaixadors i Ambaixadores amb un acte en el qual s’ha presentat el balanç d’aquesta iniciativa, per la qual han passat més de 700 persones, i les noves propostes tant per a l’àmbit nacional com internacional. Així mateix, s’han lliurat els diplomes a les persones que han participat en el programa en el curs 2018-2019.

L'acte ha comptat amb la presència de la rectora de l'UJI, Eva Alcón; la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, i el vicerector d'Internacionalització i Cooperació, Joan Antoni Martí.

La rectora de l’UJI ha agraït els ambaixadors i ambaixadores el magnífic treball que realitzen per a projectar la universitat pública de Castelló més enllà del campus. A més, Alcón ha afirmat que «aquest programa és un reflex de com és l’UJI: oberta al món però que també mira al territori, i amb un objectiu de millora constant que es fa entre tots i totes, pensant en la col·lectivitat».

Quant al balanç de l’àrea nacional, en aquests set anys han participat en el programa més de 250 persones, s’ha establert contacte amb 150 instituts de 71 poblacions en nou províncies i s’ha donat suport a 24 fires educatives.

Com a novetats que s’implantaran en el programa nacional, la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social ha destacat que s’incidirà en què participe estudiantat excel·lent, des del punt de vista de l’expedient, però també en competències transversals i en activitats de comunicació. Així mateix, es fomentarà la participació de quatre perfils: PDI, PAS, estudiantat i estudiantat de l’accés de majors de 25, 40 i 45 anys. També s’oferirà més formació als participants i se’ls donarà més reconeixement amb un any de subscripció a Alumni SAUJI Premium, crèdits i cobertura de despeses de desplaçament a les fires.

Pel que fa a l’àmbit internacional, han passat pel programa 430 persones. Concretament, en el període 2012-2018, s’ha tingut contacte amb 321 centres i institucions: 131 a Europa, 59 a Àsia, quatre a Àfrica i quatre a Oceania. Així mateix, també s’han nomenat en aquest temps com a ambaixadors honorífics Enrique Quintana Ortí, Santiago Posteguillo i Juan Bautista Carda per la seua labor en la promoció del bon nom de la Universitat.

A més, s’han destacat altres accions i recursos com ara guies, fotografies i presentacions que es realitzen en aquest àmbit que es recullen a la web del programa www.embajadores.uji.es i la creació de la pàgina web UJI International, un espai pensat expressament per a l’orientació de l’estudiantat estranger.

Com a propostes a incorporar en el programa internacional, el vicerector d'Internacionalització i Cooperació ha apuntat la creació d’un butlletí electrònic internacional i la promoció del club alumni en altres països.

Fotografies