L’UJI aposta per la formació dels participants en la Lliga de Debat La Universitat organitza jornades formatives preparatòries dirigides als possibles participants en les Lligues de Debat

18/01/2019 | SCP

La Universitat Jaume I, en el marc del projecte de la Lliga de Debat per al curs 2018-2019, aposta per la formació i ha previst diferents jornades formatives preparatòries dirigides a tots els possibles participants en les lligues de debat d’educació secundària i universitària. La primera de les activitats tindrà lloc el dissabte, 26 de gener de 2019, a les 8.30 h, al saló d’actes de l’Escola de Doctorat i Consell Social de l’UJI.

Organitzada en col·laboració amb la Federació Escola Valenciana, la jornada té com a objectiu facilitar un primer contacte amb l’activitat del debat de competició als equips d’educació secundària inscrits per participar en la Lliga i també a l’estudiantat universitari que estiga interessat en participar en la lliga universitària. El programa formatiu oferirà recursos i tècniques d’emissió del discurs (respiració, comunicació no verbal) i també d’argumentació, per tal de construir un discurs públic convincent. Les sessions estaran a càrrec de l’experta en comunicació Fani Grande. També hi participarà l’estudiantat de l’IES Benigasló, que l’any passat va quedar finalista en la Lliga de Debat de secundària i batxillerat de la Xarxa Vives. L’alumnat compartirà la seua experiència amb els nous participants.

Les persones informatives poden inscriure’s en www.uji.es/serveis/use/base/lligadebat

Les accions formatives continuaran durant el mes de març, prèviament a la celebració de la Lliga de Debat universitària.

Les lligues de debat de secundària i batxillerat i universitària són competicions en les quals diversos equips d’estudiants i estudiantes debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat, respecte del qual han de saber defensar els dos posicionaments, a favor i en contra. L’activitat aporta un espai de formació on els participants aprenen a parlar en públic, a fer equip, i a saber defensar un tema amb argumentacions convincents i refutacions de les argumentacions dels contrincants, tot això fent servir el valencià com a llengua vehicular.