L’Aula Universitària UJI-Vila d’Onda tanca l’any 2018 amb un balanç positiu La Comissió Mixta de Seguiment de l’Aula aprova la memòria de 2018 i la proposta d’activitats per a enguany

21/01/2019 | SCP

La Comissió Mixta de Seguiment de l’Aula Universitària UJI-Vila d’Onda s’ha reunit per presentar la memòria de les activitats realitzades durant 2018 i aprovar la proposta d’activitats per a enguany. La comissió està integrada pel vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació de l’UJI, Modesto Fabra; el director de l’Aula, Joan Feliu; i, per part de l’Ajuntament, l’alcalde, Ximo Huguet, i el regidor de Joventut, Asensio Blaya.

L’Aula Universitària UJI-Vila d’Onda, creada en juny de 2017, ha impulsat durant l’últim any diverses accions vinculades a tres eixos temàtics: joventut, turisme i patrimoni. Entre les activitats realitzades destaquen l’organització per primera vegada a Onda de «Connecta amb la ciència»; les Jornades sobre Rehabilitació d'Habitatges i Regeneració Urbana i el Festival Intertransit, on artistes locals i convidats van realitzar estades d’intercanvi en diverses disciplines artístiques amb els visitants.  Una altra de les activitats que ha impulsat l'Aula ha sigut uns cursos sobre escriptura creativa, fotografia amb el mòbil, iniciació al llenguatge de signes, creativitat i innovació i socorrisme i primers auxilis.

El balanç d’aquestes activitats ha sigut molt positiu i des d’ambdues institucions s’ha valorat la col·laboració en l’àmbit formatiu i cultural a la població d’Onda. En aquesta línia, el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació de l’UJI, Modesto Fabra, ha destacat l’èxit del programa d’activitats «amb el qual hem donat resposta a la demanda de la població i que a més, ens ha permès tenir una major presència al territori i apropar la universitat i la inquietud científica a la joventut i a la ciutadania en general».

Per la seua part, l’alcalde d'Onda, Ximo Huguet, ha recordat la importància d’aquesta col·laboració amb la Universitat. «Volem tenir una estreta relació amb un centre de coneixement de reconegut prestigi com és l'UJI; pensem que el futur de la nostra indústria i de la nostra economia ha de passar per la innovació i les universitats són el niu on creixen aquestes idees que milloraran el futur, ja siga de la indústria ceràmica o del turisme, com dos exemples que afecten el nostre municipi».

Des de la direcció de l’Aula, Joan Feliu s’ha mostrat satisfet amb el treball realitzat en els dos últims anys. «Tots els cursos planificats s’han realitzat amb una assistència extraordinària; per això, ara el que farem serà arreplegar les inquietuds i demandes que ens facen arribar per a continuar cobrint els interessos culturals i acadèmics de la població», ha subratllat.

Per això, per a 2019 continuarà la col·laboració amb activitats d'organització municipal i l'organització de «Connecta amb la Ciència» com en exercicis anteriors. També està prevista la reedició del curs de primers auxilis amb una gran demanda per part de les associacions locals i una nova edició d'Intertrànsit, després de l'èxit de l'any passat. Finalment, s'oferirà un curs de desenvolupament d'apps i es col·laborarà amb activitats d'organització des de l'Oficina de Víctimes de la Guerra Civil.