L'UJI col·labora amb l’ECAM de Madrid per a impulsar FilmNow, una plataforma de promoció i distribució de curtmetratges procedents d'escoles de cinema  El termini d'inscripció per a la quarta edició d'aquesta iniciativa comença el 18 de desembre de 2018 i finalitza l'1 de març de 2019

07/01/2019 | SCP

La Universitat Jaume I, a través del seu Grau en Comunicació Audiovisual, ha signat un conveni de col·laboració amb l'Escola de Cinematografia i Audiovisuals de la Comunitat de Madrid (ECAM) per a impulsar «The FilmNow Project». FilmNow s'ha convertit en una plataforma de promoció i distribució de curtmetratges procedents d'escoles de cinema espanyoles, en les aules del qual es troben estudiant en aquests moments el futur del cinema i de l'audiovisual espanyol.

Aquest programa compta, en aquesta quarta edició, amb la col·laboració de sis universitats: la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat de Navarra, la Universitat de Blanquerna, la Universitat Jaume I i la Universitat de Múrcia, a més del suport de l'Institut Cervantes i de l'ajuda de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA) del Ministeri de Cultura i Esport.

FilmNow és l'únic catàleg de curtmetratges per a estudiants de cinema i audiovisual a Espanya per a la distribució nacional i internacional en festivals i mercats de cinema. A través d'una convocatòria anual, el programa té com a objectiu seleccionar els millors curtmetratges realitzats per estudiants i sorgits d'escoles i universitats del nostre país.

Com en anteriors edicions, la convocatòria de la quarta edició de FilmNow està oberta a alumnes matriculats o graduats en escoles de cinema i universitats amb titulacions audiovisuals en tot el territori espanyol. Els treballs seleccionats estaran presents en els mercats de curtmetratges més importants del món, com el Short Film Corner a Cannes o Clermont Ferrand. A més, ECAM Distribució es farà càrrec de la inscripció dels curtmetratges en festivals nacionals i internacionals amb l'objectiu que competisquen a tot el món.

El termini d'inscripció comença el 18 de desembre de 2018 i finalitza l'1 de març de 2019.
La inscripció es pot realitzar a través de les plataformes Festhome i Movibeta o en  http://thefilmnowproject.com/

Les bases de la convocatòria es poden consultar en: http://thefilmnowproject.com/bases/