El projecte «Musiquem» aposta per l’educació artística i comunitària a l’escola Mestre Canós a partir de la creació d’una orquestra

07/01/2019 | SCP

El regidor d’Educació de l’Ajuntament de Castelló, Enric Porcar, juntament amb els professors de la Universitat Jaume I Alberto Cabedo i Lidón Moliner i representants de l’escola Mestre Canós, han presentat el projecte «Musiquem».

L’objectiu d’aquesta iniciativa implica introduir l’alumnat en la pràctica musical i fomentar la inclusió i la creació de vincles entre l’escola i el barri a partir de l’aprenentatge-servei. Un dels resultats del projecte és la creació d’una orquestra instrumental formada per l’alumnat de 3r a 5è de l’escola castellonenca. A més, el projecte comporta l’apertura i la visibilització del centre a la comunitat mitjançant concerts i trobades artístiques i musicals.

La Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Castelló, mitjançant la signatura d’un conveni, dotaran el centre d’instruments de corda (violins i violoncels) i espais perquè els més menuts puguen apropar-se a la pràctica musical. L’experiència tindrà una duració de dos anys i compta amb un equip interdisciplinari de la Universitat Jaume I que treballarà braç amb braç amb l’equip del centre sobre els aspectes pedagògics i artístics del projecte.