Alumnat del Grau en Mestre/a d'Infantil i de l'Associació Síndrome de Down inauguren una exposició de treballs inclusius en l'UJI La inclusió social de les persones amb discapacitat és l'eix fonamental d'aquesta exposició.

19/12/2018 | SCP

Amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que se celebra cada 3 de desembre, alumnat del grup B del Grau en Mestre/a d'Educació Infantil juntament amb membres de l'Associació Síndrome de Down de Castelló, han inaugurat una exposició de treballs realitzats en diferents activitats dutes a terme al llarg d'aquest semestre.

L'exposició, que es pot visitar en el vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials fins al dia 21 de desembre, pretén mostrar una imatge inclusiva de les persones amb discapacitat en diferents àmbits de la societat, però sobretot, en l'universitari.

Els materials, són el resultat d'activitats inclusives que s'han realitzat al llarg de diverses sessions de formació desenvolupades en l'UJI dins de l'assignatura de Trastorns del Desenvolupament (0-6 anys), impartida pel professor Javier Julve Soler.

Aquesta activitat es realitza des de fa diversos cursos amb l'objectiu de crear un espai d'intercanvi d'experiències vitals entre l'alumnat de l'UJI i alumnat de l'Associació Síndrome de Down Castelló, realitzant un recorregut des de l'etapa escolar fins a l'etapa de cerca d'ocupació, que permeten abordar conjuntament les pors, expectatives, projectes i inquietuds que els ofereix el futur una vegada conclosa la formació que estan realitzant.

A través d'aquest intercanvi d'experiències s'han elaborat uns murals en els quals es reflecteixen a manera d'arbre, les conclusions obtingudes per cada grup.

També es compta amb materials elaborats pel grup d'estudiants pertanyents al taller «Inclúyeme». Aquest taller és una iniciativa formativa de caràcter inclusiu, que s'ha desenvolupat per segon any consecutiu i en el qual alumnes del Grau en Mestre/a d'Educació Infantil i persones usuàries de l'Associació Síndrome de Down de Castelló, han creat un espai de debat i intercanvi d'idees.

El resultat d'aquestes activitats es plasma en diversos murals i un vídeo que recull, en forma de noticiari, una societat imaginària en la qual les persones amb discapacitat foren protagonistes de les notícies pels seus assoliments i per la seua participació activa en la societat, i no simplement com una cosa anecdòtica o com a reivindicació dels seus drets.

Aquest taller s'ha desenvolupat al llarg de vuit8 sessions en les quals han treballat de forma col·laborativa el concepte que té la societat de les persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual a través de la imatge que es transmet del col·lectiu en els mitjans de comunicació.

Aquest projecte s'ha pogut desenvolupar gràcies a la col·laboració entre el professorat de l'UJI i el personal tècnic de Síndrome de Down Castelló, que ha permés que cinc joves amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual hagen pogut realitzar una formació al costat d’onze'11 alumnes i alumnes de l'UJI en un context universitari i des d'una perspectiva inclusiva.