COMUNICAT: ARU condemna l’atemptat d’Estrasburg i expressa el seu condol a les famílies dels dos companys del Projecte Europhonica assassinats

17/12/2018 | SCP

L’Associació de Ràdios Universitàries (ARU), a la qual pertany Vox UJI Ràdio, com a entitat amb una clara voluntat europeista i compromesa amb la construcció de la pau i la no-violència, condemna l’atemptat del passat dimarts 11 de desembre a Estrasburg en el qual han mort cinc persones, entre elles dos companys de les emissores universitàries italianes i franceses: Antonio Megalizzi i Bartosz Orent-Niedzielski, que han mort aquest cap de setmana després de diversos dies ingressats en estat molt greu. Una condemna a la qual s’uneix l’associació RIU (Ràdio Internacional Universitària, Xarxa de Xarxes). Així mateix, totes dues associacions volem unir-nos al dolor i la indignació que la família, amics i equip dels nostres dos companys estan patint en aquests moments.

Fa poc més de tres anys, l’Associació de Ràdios Universitàries d’Espanya, juntament amb les ràdios universitàries de França, Itàlia, Alemanya i Portugal, s’embarcaven en un projecte amb l’objectiu que els joves tingueren més veu dins del Parlament Europeu. D’aquesta forma, joves de tot el continent es congreguen cada mes, des de setembre de 2015, en la seu del Parlament Europeu a Estrasburg, per a retransmetre un nou programa dins del projecte europeu «Europhonica».

Dimarts passat, 11 de desembre, vam rebre la trista notícia de l’atemptat en el mercat nadalenc d’Estrasburg. En aqueixa mateixa data se celebrava la plenària en el Parlament Europeu, i les delegacions de col·laboradors dels diferents països que continuen en el projecte «Europhonica», es trobaven a la ciutat per a exercir novament la comesa per la qual estaven plenament convençuts. Lamentablement, els nostres dos companys, pertanyents a les delegacions d’Itàlia i França, van ser tirotejats pel terrorista al centre d’Estrasburg.

«Europhonica», un projecte que va començar amb gran il·lusió, s’ha vist tacat amb l’assassinat d’aquests dos companys, europeistes convençuts i disposats a informar i lluitar per una Unió Europea que fera honor al seu nom, unida. «Europhonica» ha perdut dues grans ànimes que la sostenien. Ha sigut tacada, però no silenciada. Aquest fet no fa més que reafirmar els nostres joves en el ferm convenciment de continuar realitzant aquest tipus d’iniciatives que promoguen la participació, la solidaritat i la pau.

Les males notícies no deixen d’assotar-nos en un context en el qual els joves no s’acovardeixen i prenen consciència de la importància d’una Unió Europea unida i d’acord. El pensament crític, la raó, el debat i la paraula són les úniques armes que podem utilitzar i que defensarem, ara més que mai, en la nostra aposta per una Europa multicultural, de convivència pacífica i unida.

Als dos, Antonio i Bartek, ens queda el compromís i obligació de recordar-los amb el seu gran somriure i els seus valors europeistes. No obstant això, el compromís més gran hem d’adoptar-lo continuant amb la labor que ells exercien i de la qual estaven convençuts: lluitar per una Europa millor.