Alumnat de Mestre/a de Primària de l’UJI fa valdre l’educació musical amb el projecte «Escènic» al Palau de les Arts Reina Sofía

12/12/2018 | SCP

Estudiantat del Grau en Mestre i Mestra en Educació Primària de la Universitat Jaume I de Castelló ha participat, una vegada més, en el projecte «Escènic», una iniciativa de l’UJI i el Palau de les Arts Reina Sofía que té com a principal objectiu destacar la importància de l’educació musical en la formació dels futurs i les futures mestres de Primària i mostrar com es pot aprendre la música i també com es pot ensenyar.

Els treballs formen part de l’assignatura «Didàctica de l’Expressió Musical» impartida per la professora Ana M. Vernia, qui destaca la implementació del projecte «Escènic» en la matèria com una part fonamental de la didàctica, on l’alumnat treballa a partir de problemes que troben en la realitat. La docent explica que la iniciativa està plenament consolidada especialment per la «positiva valoració de l’estudiantat que hi ha participat fins ara». El punt culminant d’aquest curs ha sigut la temàtica transversal on l’estudiantat s’ha centrat, a través de l’educació musical, en temes de diversitat de gènere, assetjament escolar i laboral, inclusió social i educativa, racisme i educació emocional. Aquest projecte s’integra en el Seminari Permanent d’Innovació Educativa WBL-UJI.

El projecte s’ha desenvolupat al Palau de les Arts Reina Sofía i ha tingut com a públic estudiantat de primària i el seu professorat. En finalitzar la presentació, les persones assistents han valorat positivament el treball, la implicació i el necessari canvi que demana la formació i educació dels futurs docents. En opinió de la professora Vernia, «si els mestres són els que avui tinc al meu costat, l’educació no s’ha de preocupar de res, perquè sols cal valorar el què hem pogut veure i escoltar, l’esforç, dedicació i compromís amb la societat mitjançant l’educació musical». L’alumnat ha agraït també la dedicació de la professora i ha coincidit amb ella en la «necessitat d’eixir de les aules per veure la realitat, perquè la teoria cal que estiga fonamentada en pràctiques reals com aquest projecte».

La Universitat pública de Castelló  ha agraït la col·laboració del Palau de les Arts, un dels espais més importants d’Europa pel que fa a les arts escèniques, i que per moments es converteix en espai educatiu, d’aprenentatge, integrant-se en el bagatge que han d’adquirir els futurs mestres.  Segons Vernia el projecte «Escènic» permet que els «auditoris es transformen en aules, l’alumnat en públic expert, l’estudiantat en professorat que mostra com s’aprèn i en un ambient d’interdisciplinarietat i transdisciplinarietat, perquè alguna cosa està passant en l’educació».