L’UJI tanca la matrícula del curs amb el 91,9% de les places de nou ingrés cobertes

04/12/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha tancat el procés de matrícula de grau del curs 2018-2019 amb el 91,91% de les places de nou ingrés oferides cobertes i un total de 2.725 alumnes matriculats en primer curs. Per centres, la Facultat de Ciències de la Salut ha cobert el 100% de les places de primer curs; la Facultat de Ciències Humanes i Socials, el 95,2%; la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, el 93,91% i l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, el 81,3%.

La vicerectora d’Estudis i Docència, Isabel García Izquierdo, valora satisfactòriament la matrícula d’aquest curs acadèmic. «Considerem que els resultats de la matrícula de grau són molt satisfactoris i mostren l’interès de l’estudiantat per la Universitat Jaume I. Encara així, i tal com va avançar la rectora en el seu programa, estem treballant en la revisió de l’oferta i en l’ajust de les places en alguns casos per tal de poder millorar-la i fer-la encara més atractiva», ha destacat.

Per procedència, encara que, com en anys precedents, la major part de l’estudiantat té el seu domicili a la província de Castelló (58%), augmenta el nombre d’estudiantat procedent de la resta de la Comunitat Valenciana (35%) i destaca el lleuger increment del percentatge de nou estudiantat de fora de la Comunitat Valenciana, que ja és del  7,19%.

La nota més alta d’accés als graus és la de Medicina i  Enginyeria Informàtica, amb un 13,532, seguida del Grau en Traducció i Interpretació, amb un 13,386; el Grau en Publicitat i Relacions Públiques, amb un 13,308; el Grau en Matemàtica Computacional, amb un 13,422; el doble grau en Administració d’Empreses i Dret, amb un 13; el grau en Dret, amb un 12,968 i el Grau en Infermeria amb un 12,700.

Quant als estudis de màster, aquest curs es consolida el nombre d’alumnes del curs passat, amb un 51,71% d’alumnes de Castelló, el 16,72% de la Comunitat Valenciana i el 31,57% de fora de la Comunitat.

Pel que fa al nombre total d’alumnat del curs acadèmic 2018-2019, en aquest moment l’UJI compta amb 11.490 persones matriculades en les titulacions de grau, 1.513 en estudis de màster i 786 en estudis de doctorat, el que suma una matrícula global de 13.789 en estudis oficials.