L’UJI commemora amb diverses activitats el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Violència contra les Dones

20/11/2018 | SCP

L’UJI commemora el Dia Internacional per l’eradicació de la violència contra les dones en 2018 amb diferents activitats organitzades per l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, Subversives, assemblea feminista universitària, la Unitat d’Igualtat, la Fundació Isonomia, l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau i l’Associació de Dones Nacionalistes «Terra» (ADONA’T).

Dimarts 20 de novembre a les 11 hores, l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere ha organitzat, dins dels «Deu dies contra la violència de gènere» una exposició de cartells per l’eradicació de la violència de gènere que podrà ser visitada fins al 25 de novembre en el vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials; i, a la mateixa hora, una trobada de l’estudiantat on s’estrenaran els vídeos enviats el 20 de novembre i que seran exhibits en el vestíbul de la FCHS durant la setmana.

Així mateix, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha organitzat per dimarts 20 de novembre a les 19 hores a l’aula HA0108AA de l’aulari de la Facultat de Ciències Humanes i Socials la conferència «Sèries de televisió, mites romàntics i violència de gènere» a càrrec de M. José Masanet, professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.

Per la seua banda, Subversives, assemblea feminista universitària, ha programat per al mateix dimarts 20 de novembre a les 16.30 hores a l’aula magna de la FCHS, una projecció de curtmetratges sobre la violència masclista amb un debat posterior. I dimecres 21 de novembre, a les 17 hores a l’aula 1209 de la FCHS hi haurà un taller d’autoestima i sororitat per fer front a les diferents opressions que pateixen les dones a mans del patriarcat.

Dijous 22 de novembre, l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere presentarà a les 11 hores a la sala de graus (HC0002FR) de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (enfront de Consergeria) el microrelatari Sin/Sense, sisena edició del desafiament per l’eradicació de la violència contra les dones editat per Publicacions de la Universitat Jaume I.

A les 12 hores del 22 de novembre, es farà lectura a la sala de juntes de Rectorat del «Manifest per a la commemoració del 25 de novembre. Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones», a càrrec d’Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I i, una persona en representació del Consell de l’Estudiantat. En acabar, hi haurà un poemari musicat a càrrec d’Aina García Carbó i Manel Brancal Mas.

El mateix dia, l’IUEFG participa en l’organització de la jornada «Biaix de sexe i de gènere en les relacions laborals» que es realitza a València. La presidenta del Consell Tripartit per a les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva de la Comunitat Valenciana i professora de la Universitat Jaume I, Amparo Garrigues Giménez, serà l’encarregada de moderar dues taules.

Els dies 29 i 30 de novembre, l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau (IUDESP) ha organitzat la «I Jornada de Desenvolupament Social i Pau: Gènere i Identitats en Construcció. Vicent Martínez Guzmán In Memoriam» que es desenvoluparà a la sala de graus de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. Durant la mateixa s’abordarà com la perspectiva de gènere s’ha convertit en una força decisiva en el delineament dels estudis contemporanis de desenvolupament social i pau, tant com a categoria transversal, que cal contemplar en les diferents línies d’investigació, i com a objecte específic d’estudi, en temes com la diversitat sexual i afectiva, la violència de gènere o la feminització de la pobresa, entre altres.

A banda d’aquestes activitats, l'IUEFG ha convocat una nova edició del seu concurs de microrelats sota el títol «El desafiament per l'eradicació de la violència contra les dones». Els microrelats es poden presentar en castellà o valencià fins al 15 de febrer de 2019, i cal enviar-los a microrrelatos.if@gmail.com. I ADONA’T ha organitzat dues exposicions: «Dones al límit. Resiliència i fortalesa), que es pot visitar fins al 23 de novembre al Menador espai cultural i «En minoria. Cròniques d’una desigualtat», que estarà tot el mes de novembre en el vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

La XXVI Mostra de Teatre Reclam que es representa en diferents localitats de la província castellonenca també ha inclòs durant el mes de novembre diverses obres relacionades amb aquesta temàtica com Mari, palante! De Teatreliana i Reyes Ruiz; Xiquetes que no tenim ni puta idea de Comedy Plan; Escandal XX d’Escandall teatral i Bésame 2.0, d’A Tempo Dansa.