12/11/2018 | SCP

Investigadors de la Unitat Associada de Tecnologia de Polímers, formada per la Unitat de Tecnologia de Polímers de la Universitat Jaume I i l'Institut d'Agroquímica i Tecnologia dels Aliments (IATA) del CSIC, han participat en el Congrés Europeu d'Enginyeria del Plàstic que s'ha celebrat a Madrid.

Dos dels responsables de la Unitat Associada de Tecnologia de Polímers, el professor Luis Cabedo Mas del Departament d'Enginyeria de Sistemes i Disseny de l’UJI, i l'investigador del IATA, José María Lagarón Cabello, han sigut els encarregats de presentar els últims desenvolupaments duts a terme per aquest grup en el camp de l'ús de materials bioplàstics sostenibles en el sector de l'envasament.

José María Lagarón ha sigut l'encarregat de presentar el projecte europeu Ypack (www.ypack.eu), que coordina aquest grup i que cerca desenvolupar solucions innovadores per al sector de l'envasament alimentari mitjançant l'ús de materials renovables i biodegradables des d'un enfocament d'economia circular. Aquest projecte ha desenvolupat per primera vegada un prototip d'envàs d'alta barrera completament basat en materials biodegradables i renovables.

Per la seua banda, el professor de l’UJI Luis Cabedo Mas ha presentat els últims desenvolupaments del grup de Polímers i Materials Avançats en la línia de la millora de l'aplicabilitat dels polihidroxialcanoats al sector de l'envasament plàstic. Els polihidroxialcanoats són plàstics biodegradables en el medi ambient que s'obtenen a partir de bacteris podent fer ús per a açò de residus de la indústria alimentària. En l'actualitat, aquests polímers es plantegen com una de les opcions més interessants per a abordar la problemàtica associada a l'ús de materials plàstics en el sector de l'envasament.

El Congrés de Química Aplicada i Indústria 4.0 és el congrés de referència a Espanya i, al costat de la fira industrial ChemplastExpo 2018, s'ha convertit en un punt de trobada d'experiència i coneixement d'alt nivell de tots dos sectors, el del plàstic i la química. Tant per a professionals de grans corporacions com per als de les xicotetes empreses, el congrés és la cita més innovadora per a intercanviar coneixements, experiències i casos d'èxit, i adquirir les competències i visió estratègica per a impulsar el sector químic a una nova escala de competitivitat.