Eva Alcón valora molt positivament les noves línies de rodalia cap a Vinaròs

16/11/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha valorat com a «molt positiu» l'increment de freqüències dels trens de rodalia entre Castelló i Vinaròs, que s'ha posat en marxa avui després d'un acte inaugural presidit pel ministre de Foment, José Luis Ábalos, i el president de la Generalitat, Ximo Puig. Amb el nou servei, els trens de rodalia entre Castelló i Vinaròs passen a comptar amb dotze combois per sentit cada dia, davant dels quatre que hi havia fins ahir.

Alcón ha ressaltat que la millora de les connexions del campus amb la comarca del Baix Maestrat és una reivindicació històrica de la Universitat Jaume I, que considera que facilitar l'accés a les instal·lacions de l'UJI permetrà a més persones beneficiar-se de les oportunitats que ofereix l'educació superior de caràcter públic. «La Universitat Jaume I és la universitat pública del nord de la Comunitat Valenciana i no podíem estar per més temps sense un servei adequat que ens connectés amb les poblacions més distants del campus, ja que els estàvem negant l'accés a la formació superior pública a molts ciutadans i ciutadanes», ha assegurat la rectora.

Així mateix, la rectora ha afirmat que la mesura afavorirà no només els estudiants, sinó també un bon nombre de treballadors i treballadores de la Universitat, que tindran així una via d'accés al seu lloc de treball més ràpida i segura. Alhora, el nou servei, ha apuntat Alcón, permetrà reduir el nombre de vehicles que cada dia es desplacen fins al campus del Riu Sec, el que generarà un menor impacte mediambiental.