La psicòloga María del Mar García Navarro guanya la segona edició del Premi Mónica García-Renedo sobre promoció de la resiliència de l’UJI

24/10/2018 | SCP

L’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE) de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat de l’UJI, i l’Associació per a la Investigació de la Resiliència (AIRE) han atorgat el segon Premi Mónica García-Renedo «Investigació i pràctica sobre promoció de la resiliència» a la psicòloga i directora del Centre d'Acollida per a Dones Immigrats de Creu Roja Sevilla, María del Mar García Navarro, pel seu treball «Procesos de resiliencia en víctimas de trata con fines de explotación sexual: un estudio sobre las mujeres de origen subsahariano».

El segon guardó ha sigut per a Ana María Gallardo Flores, professora i investigadora de la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla, amb el treball «El impacto de las tareas de cuidado sobre las mujeres cuidadoras y el deterioro que producen en su salud. La resiliencia como mecanismo psicológico de resistencia al deterioro». A més, atesa la qualitat dels treballs presentats, s’ha atorgat una menció especial a Alfonso Monfort Palacios, oficial responsable de la Unitat de Control d'Establiments i Consum (UCECO) de la Policia Local de Vila-real, amb el treball «La victimización de cuarto nivel o ex-post attendentes y su relación con la resiliencia».

Aquest premi ret homenatge a la doctora Mónica García-Renedo, que va ser una pionera en la gestió, la investigació i la formació en atenció en desastres des del punt de vista de la prevenció i superació de les situacions potencialment traumàtiques a les quals les persones ens veiem exposades en el nostre dia a dia, així com en la promoció de la resiliència. El guardó té la finalitat de servir d'espai universitari interdisciplinari dedicat a la investigació i formació de la promoció en la resiliència, així com en els aspectes psicosocials que envolten una situació potencialment traumàtica. El premi es configura com una opció que arreplega la necessària implicació de totes i cadascuna de les disciplines compreses en la prevenció i en l'atenció de situacions de crisi.