L’UJI lamenta la pèrdua de Milagros Revest i agraeix la donació de l’arxiu i biblioteca del seu pare a la Universitat

17/10/2018 | SCP

• Imatge d'arxiu de la signatura del conveni en 2013 milagros-revest Donacion_Luis_Revest_20130117_DLL0008

Imatge d'arxiu de la signatura del conveni en 2013. Autor: Damián Llorens

La Universitat Jaume I lamenta la pèrdua de Milagros Revest, filla de Lluís Revest, i agraeix la seua contribució amb la donació en 2013 de l’arxiu i la biblioteca del seu pare, arxiver i cronista de la ciutat de Castelló, a la universitat pública de Castelló. Aquesta col·lecció de béns bibliogràfics i documentals, que es troba digitalitzada i es pot consultar al Repositori UJI, consta de 2.581 llibres i 112 títols de revistes, i destaca la correspondència amb prop de 1.000 cartes.

Lluís Revest Corzo (València, 1892-Castelló, 1963) va desenvolupar tota la seua activitat a Castelló formant part de la vida cultural castellonenca del primer terç del segle XX. Llicenciat per la Universitat de València en Filosofia i Lletres i Dret, va iniciar en 1915 la seua activitat com a arxiver de la Delegació d’Hisenda, compaginant-la amb el càrrec de director de la biblioteca provincial. En 1929 va ser nomenat arxiver municipal de Castelló, i en 1944 va ser cronista de la ciutat. Revest va exercir també com a professor de l’antic Institut General i Tècnic (actual IES Ribalta). Un altre fet rellevant en la seua vida professional va ser participar molt directament en la signatura, a finals de 1932, de les Normes de Castelló, a la qual va contribuir amb la publicació uns anys abans amb el llibre La llengua valenciana: notes per al seu estudi i conreu.