L'UJI i BP creen la Càtedra de Medi Ambient Industrial  Ambdues entitats han renovat el conveni anual de col·laboració

06/11/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el director de la Refineria de BP Oil España a Castelló, José Luis García, han signat la renovació del conveni de col·laboració que ambdues institucions mantenen des de 1993. En el mateix acte s'ha signat un altre conveni per a la creació de la nova Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de la Universitat Jaume I. A l'acte han assistit per part de l'UJI, el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; i el professorat del Departament d'Enginyeria Química que liderarà la Càtedra, Ana Gozalbo, María José Orts i Eliseo Monfort. Per part de BP han estat presents el director financer, Vicent Mut; el responsable de Comunicació i Relacions Institucionals, Juan Carlos Navarro; Cristina Vargas, directora tècnica; Javier García, director de Seguretat Industrial, Salut i Medi Ambient, i Celia Casagrande, responsable de Qualitat i Medi Ambient.

El conveni de col·laboració que s'ha renovat inclou accions en diferents àmbits. En l’àmbit de la internacionalització es crearà un nou programa de beques per a estudiants i graduats de l'UJI per a realitzar estudis de màster o postgrau en universitats estrangeres o centres de formació de reconegut prestigi mundial en l'àmbit de l'energia i la petroquímica. En l’àmbit de la divulgació de la ciència en la societat de Castelló, BP continuarà impulsant  la promoció de les vocacions científiques entre els joves de la província de Castelló col·laborant en les jornades «Connecta amb la ciència» de l’UJI. En l'àmbit de la formació es realitzaran cursos de formació pròpia, jornades i conferències sobre economia, energia, química i petroquímica, i el medi ambient industrial.

Com a novetat, ambdues institucions han signat la creació de la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial que tindrà com a objectius generals el foment de la docència, la investigació i la difusió del coneixement en aquest àmbit.

La nova càtedra promourà la realització de treballs fi de grau i de màster de l'alumnat de l'UJI en temes de medi ambient industrial i relacionats amb la refineria. S'organitzaran dues jornades anuals amb la presència d'experts de reconegut prestigi a escala nacional i mundial, i entre altres activitats, es realitzaran treballs d'investigació i desenvolupament en temes mediambientals com la qualitat de l'aire, el control d'olors, la optimització del procés de tractament d'aigües residuals, l'ús de biocombustibles d'última generació, etc.

Adscrita orgànicament al Vicerectorat de Planificació, Coordinació i Comunicació de l'UJI, la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial estarà dirigida per Ana Gozalbo, professora del Departament d’Enginyeria Química, amb la subdirecció de María José Orts i Eliseo Monfort, del mateix departament. Formaran part de la comissió mixta de la Càtedra, per part de BP, Javier García i Celia Casagrande.