La Universitat Jaume I participa en el projecte CRE8® Europe a través de la Càtedra INCREA El seu principal objectiu és contribuir al desenvolupament de competències transversals de l’estudiantat  universitari com la creativitat, innovació i emprenedoria.

08/10/2018 | SCP

La Universitat Jaume I, a través de la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge, participa en el projecte europeu CRE8®, un projecte Erasmus+ liderat per la Karlstad University (Suècia) i en el qual participen la Universitat Jaume I (Espanya), la Universitat Lucian Blaga de Sibiu (Romania) i la Inland University (Noruega). El seu principal objectiu és contribuir al desenvolupament de competències transversals en l’estudiantat universitari com la creativitat, innovació i emprenedoria.

El projecte CRE8®, que ha aconseguit un finançament de 270.000 € de la Unió Europea, planteja un model per a la resolució creativa de problemes en forma de competències, que desenvolupa habilitats valorades pels ocupadors i amplia les xarxes professionals de l’estudiantat participant.

En cada universitat es realitzarà un esdeveniment nacional de CRE8® Europa, i en ell participarà tot l’estudiantat resolent un repte real plantejat per empreses o institucions de cada país. Els equips, que poden canviar en cada esdeveniment, tindran un temps determinat per a desenvolupar i presentar la seua solució al repte. Aquestes solucions seran avaluades per representants de diferents empreses i institucions relacionades amb el repte, i el jurat realitzarà comentaris sobre les solucions i triarà un equip guanyador.

Recentment, s'han reunit representants de les quatre universitats participants a Estocolm per a planificar el desenvolupament del projecte i, a l'octubre, està prevista la visita dels representants de la Karlstad University a la Jaume I, amb la finalitat de col·laborar en la selecció de l’estudiantat i en el procés de definició del plantejament del repte.