L’UJI reconeix l’esforç dels esportistes universitaris en la Festa de l’Esport

04/10/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat una nova edició de la Festa de l'Esport, un acte de reconeixement als esportistes universitaris que ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el responsable de relacions institucionals del Villareal C. F., Tino Traver; el vicerector de Campus i Vida Saludable, Rafa Mayo; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; i el cap del Servei d’Esports, Carlos Hernando.

Eva Alcón ha felicitat tots els que han participat en les competicions esportives de l’UJI perquè «participar ja és guanyar, guanyar en salut, diversió i en els valors d’esforç i superació que hi ha darrere de qualsevol disciplina esportiva». Així mateix, la rectora ha posat en relleu els bons resultats obtinguts en els campionats universitaris, en els quals s’han aconseguit 10 medalles. «Sou un exemple d’excel·lència esportiva que inspirarà a molts membres de la comunitat universitària» ha afirmat.

Per la seua part, Tino Traver ha assenyalat que «qualsevol entitat esportiva que vol créixer ha de connectar amb la societat i, per això, el programa Endavant dóna suport a esportistes, clubs i altres activitats, entre les quals es troba la col·laboració amb l’UJI. Estem molt satisfets de col·laborar amb la Universitat i és voluntat del club destinar la dotació més gran de l’UJI per a becar esportistes com vosaltres, unes beques en les quals conflueixen mèrits esportius i acadèmics» ha apuntat.

En la festa s’han lliurat els trofeus als campions i campiones de lliga de les competicions internes del curs 2017-2018 de 14 modalitats esportives diferents, que han comptat amb la participació de més de 1.600 jugadors i jugadores. Cal destacar que en les competicions de futbol 7 han participat prop de 90 equips i en pàdel, més de 80 parelles.

A més, s’han lliurat els xecs a tots els beneficiaris de les beques de la Càtedra Endavant Villarreal C.F. de l'Esport de l'UJI que aquest curs ha repartit 30.000 euros entre l’estudiantat de la universitat. Enguany han rebut els xecs un total de 50 esportistes, 27 dones i 23 homes, amb una dotació econòmica mitjana de 600 euros fins a un màxim de 1.000 euros.

Els esportistes becats són de 15 modalitats diferents, amb l’atletisme al capdavant amb 27 becats i becades, seguit de futbol i piragüisme. Altres modalitats són aeronàutica, esgrima, halterofília, handbol, hípica, judo, natació, kick-boxing, pesca, tenis, voleibol i vòlei-platja. Quant a estudis, els esportistes estan matriculats en 19 graus diferents, amb Medicina com a titulació més cursada amb 10 esportistes, conjuntament amb Magisteri i seguida d’Administració d’Empreses i Criminologia i Seguretat amb 4 esportistes.

Així mateix, en l’acte s’ha fet la presentació oficial de les seleccions d'equips que participen en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari 2018-2019 en representació de l’UJI.